Avatar billede trane Nybegynder
19. februar 2002 - 12:48 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

omgå login

jeg har en win2000 maskine jeg ikke kan logge på. Hvordan omgår jeg login proceduren?????
Avatar billede s.stud Nybegynder
19. februar 2002 - 12:49 #1
Du kan ikke logge på?! Har du glemt dit password eller hvad ?
Avatar billede daiz Nybegynder
19. februar 2002 - 12:52 #2
har du rode med nogle af de standard brugere før du kom ud for dette, for ellers er der nogen med næsten admin rettigheder mener ... jeg sidder lige nu på en 98se maksine og kommer først hjem til min egen og 2 timer: (
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. februar 2002 - 12:53 #3
Du kan ikke omgå login proceduren. Du er nødt til at logge på med én af de oprettede brugere.
Avatar billede trane Nybegynder
19. februar 2002 - 12:54 #4
hvad så hvis man ikke kan?????
Avatar billede maniacdog Nybegynder
19. februar 2002 - 12:58 #5
Jeg mener at en af mine venner har brugt et program til at genfinde sin kode til 2000. Jeg kan bare ikke lige huske hvad dette program hedder.
Avatar billede trane Nybegynder
19. februar 2002 - 12:59 #6
argh....jeg kan ikke overskue at skulle geninstallere...
Avatar billede hub Nybegynder
19. februar 2002 - 12:59 #7
If you have ever lost your password to the built-in administrator account in Windows NT, then perhaps you know what a pain it was to reinstall NT and all the programs on the machine. Well….. Worry no more because I have a simple solution for you. Just Boot up with DOS and delete the sam.exe and sam.log files from Winnt\system32\config in your hard drive, Now when you boot up in NT the password on your built-in administrator account will be blank (No password). This solution works only if your hard drive is FAT.

Hvis filystemet er NTFS. er der en løsning her:
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. februar 2002 - 13:01 #8
det gælder vel kun for WinNT?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
19. februar 2002 - 13:02 #9
Det burde også gælde for 2000
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. februar 2002 - 13:04 #10
sejt

dvs man i teorien kan komme ind på diverse servere og sårn?
Avatar billede hub Nybegynder
19. februar 2002 - 13:04 #11
Det gælder også for 2000, men ikke for XP
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. februar 2002 - 13:04 #12
hub, den er jo til WinNT :)

Du kan købe programmer der kan cracke windows2000 administrator password hos www.lostpassword.com -  eller rettere: http://www.lostpassword.com/windows-xp-2000-nt.htm

NanoQ
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. februar 2002 - 13:05 #13
det er pææænt dyrt..så hellere geninstallere ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. februar 2002 - 13:05 #14
(skal lige siges jeg ikke ved om det er som på NT, hvis der køres standalone Win2K - jeg kender udelukkende til Windows2000 i Active Directory. Og her fungerer hub's metode ikke)
Avatar billede hub Nybegynder
19. februar 2002 - 13:06 #15
>bundgaard,
Som udgangspunkt må man stole på, at folk herinde bruger denne løsning på deres egne maskiner, men da disse oplysninger er tilgængelige (omend ikke lettilgængelige) på nettet, er der vel intet ulovligt i at videregive dem..
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. februar 2002 - 13:08 #16
hub > jeps..havde nu heller ikke tænkte mig på at hacke nogen :)

og nope..der er skam intet ulovligt i det =)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
19. februar 2002 - 13:08 #17
Det er da et forsøg hver vil jeg da mene.
Avatar billede hub Nybegynder
19. februar 2002 - 13:12 #18
Det virker med garanti--jeg har prøvet det for sjov på en række maskiner et sted jeg underviser. Det understreger vel blot, at MS har langst større problemer med sikkerheden end deres udgivelse af div. patches giver udtryk for. Dette er simpelthen f..... stupid :-))
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. februar 2002 - 13:14 #19
hehe yeah..det er faktisk lidt lamt :)
Avatar billede hub Nybegynder
19. februar 2002 - 13:20 #20
I virkeligheden er det jo et langt større sikkerhedshul end man lige tænker over. Det jo Admin.kontoen man får lukket op for--det kan få store konsekvenser i et netværk fx..