Avatar billede jonas- Nybegynder
13. februar 2002 - 13:59 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Genialt forslag til eksperten :o)

Hej, jeg er lidt irriteret over at folk ikke lukker deres spørgsmål, så var det jeg tænkte om i ikke kunne lave en eller anden funktion, så man højst kan have ca. 10 spørgsmål åbne af gangen.
Og hvis man har over det bestemte antal indlæg åbne, så kan man ikke skrive et nyt, før man lukker nogle af sine spørgsmål?!
Ville det være smart, eller hvad synes i??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. februar 2002 - 14:01 #1
Hvorfor dog 10 - 3 burde kunne gøre det.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
13. februar 2002 - 14:02 #2
jeg synes det lyder som en udemærket ide.
spørgsmål der er alt for gamle burde også lukkes automatisk
Avatar billede jonas- Nybegynder
13. februar 2002 - 14:02 #3
Tja, bare et bestemt tal, 3-10, så man bliver fri for alle de åbne spørgsmål!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. februar 2002 - 14:06 #4
Folk der har brug for at have mere end 3 spørgsmål åbne forestiller jeg mig også har meget svært ved at håndtere alene 3 åbne spørgsmål - Derfor overhovedet ingen grund til at de skal kunne oprette 10.

Ok måske 5 så da :)

/Nikolaj
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
13. februar 2002 - 14:14 #5
helt enig. det er også en god idé med at gamle ubesvarrede spørgsmål blev fjernet. og dem der er svarret på behøver jeg heller ikke.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
13. februar 2002 - 14:18 #6
>>nebuchadnezzar: dem der er svaret på er gode at have, da man via søgefunktionen måske kan finde en løsning på sit problem, uden at skulle spørge først.
og bruge eksperten.dk som en slags vidensdatabase.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
13. februar 2002 - 14:25 #7
Spørgsmålene skal ikke fjernes, de skal bare lukkes, så de ikke figurer som åbne spørgsmål, men som 'besvaret spørgsmål', måske angivet med et rødt flag der viser at den er blevet lukket af eksperten, fordi brugeren ikke selv gad/kunne/ville/er noneksistentiel...
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
13. februar 2002 - 14:32 #8
>>fastwrite: Ja
Avatar billede repsac Nybegynder
13. februar 2002 - 14:46 #9
For mig vil 3 spm. ikke være nogen begrænsning overhovedet og øjensynligt heller ikke for andre, men hvis der er vilde protester over at 3 er for få må man jo finde et passende antal :)

Mht. at spørgsmål lukkes automatisk ... den er ikke god.
- Hvem skal modtage point? (eller skal alle afvises?)

Tilgengæld synes jeg det ville være en god idé hvis de coadmins som bliver oprettet tager sig af at kigge spørgsmål som har været åbne i 14 dage efter. Muligvis kunne man automatisk sende en mail til personer hvis spørgsmål har været åbne i 14 dage og at man inden for kort tid vil kigge på spørgsmålet og om nødvendigt lukke det og fordele point så godt som muligt.
- skal spørgsmål der er for gamle lukkes ved konsekvent at uddele alle point? (åbner mulighed for snyderi)
- skal spørgsmål der er for gamle lukkes ved konsekvent ikke at uddele nogen point, men tage dem tilbage? (åbner mulighed for snyderi)
Den eneste løsning jeg ser er at coadmins ser på de gamle spørgsmål ... :)
Avatar billede fcs Novice
13. februar 2002 - 14:55 #10
Jeg synes at det er en god ide med maks. 3 åbne spm. ad gangen. Dog vil jeg give Repsac ret i at det må være op til de nye co-admins at lukke gamle spørgsmål
Avatar billede repsac Nybegynder
13. februar 2002 - 14:57 #11
=>fcs: tak :) ... men prøv en gang at læse mit nick bagfra ;)
Avatar billede fcs Novice
13. februar 2002 - 14:59 #12
Ja, du hedder Casper og....????
Avatar billede repsac Nybegynder
13. februar 2002 - 15:00 #13
ingenting såmænd ... det skurrede blot i mine øjne at du skrev repsac med stort r ... :)
Avatar billede fcs Novice
13. februar 2002 - 15:13 #14
Ja, OK.... Det må du så meget undskylde ;-)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
14. februar 2002 - 12:27 #15
Jeg synes at de point der er blevet givet ikke skal gives til nogen.. spørgeren HAR jo brugt sine point, og hvis ikke han gider at lukke spørgsmålet igen, skal INGEN have pointene. Men dette skal først gøres efter en rum tid, fx 2 måneder.
Avatar billede jonas- Nybegynder
15. februar 2002 - 01:41 #16
repsac: Det må da gøre ondt at skurre i sit øje!!!
Avatar billede jonas- Nybegynder
15. februar 2002 - 01:41 #17
Jeg kan ikke se problemet i at lukke spørgsmål, det kommer da helt af sig selv, når man ikke kan oprette et nyt, før man lukker de andre!
Avatar billede jonas- Nybegynder
17. februar 2002 - 02:08 #18
Skal jeg lukke?!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
18. februar 2002 - 10:51 #19
Se også: http://www.eksperten.dk/spm/162499
Det kan være et problem at skulle lukke et spørgsmål for at oprette et nyt. Hvad nu hvis der endnu ikke er kommet et tilfredsstillende svar, eller som her, at diskussionen fortsætter en rum tid.
Avatar billede jonas- Nybegynder
26. februar 2002 - 15:50 #20
Nå, admin vil ikke svare. men jeg lukker...