Avatar billede sniperkiller Nybegynder
06. februar 2002 - 19:33 Der er 3 kommentarer

Install på IBM Aptiva

Er der nogen der har check på Aptiva??
Jeg har reformatteret HD og install Win98 både som ren Win98 og via Recovery CD'en. Begge gange går install fint, MEN jeg kan ikke install andre programmer eks. WinAmp, WinZip osv. De stopper under install.
Er det et IBM opsætningsspørgsmål???
Avatar billede avedel Nybegynder
06. februar 2002 - 19:39 #1
Hej

Det skulle ikke være et specielt opsætnings spørgsmål, dog kan det anbefales at hente en bios opdatering til din maskine ned. Specielt hvis det system du installere ikke var det maskinen blev leveret med.

IBM er gode til at lægge nye bios'er på deres hjemmeside. Du skal dog være helt sikker på at biosen passer til din maskine og følg vejlledningen til punkt og prikke.....

Hilsen
AVedel
Avatar billede halifax Nybegynder
07. februar 2002 - 05:14 #2
Tjaa.. Det er da et synspunkt Vedel der komemr med. Jeg har godt nok aldrig hørt det argument før. Har selv en Aptiva li'som 3.000 kolleger. Har aldrig hørt det nævnt. Og der skulle jo ikke være et "særligt" prob., når du har prøvet med recovery cd'en. Hvsi ikke du er tryg ved at opdatere BIOS (som jeg ikke tror hjælper i din situation) er det nok ikke lige der, du skal tage fat. Omvendt har jeg ikke et bud på, hvorfor dine install stopper. Får du nogle fejlmeddelelser, og hvilke?
Avatar billede mixter Nybegynder
07. februar 2002 - 12:40 #3
sniperkiller> Den er velkendt hos mig. Jeg bruger "Denne komputer" og dobbelklik på D-drev ( hvis det er dit CD drev ). Dermed får du åbnet mapperne enkelvis og så skal "Exe"-"Run"-programmer lige findes og køres. ( Håber det er det samme vi taler om ).