Avatar billede qhp Nybegynder
06. februar 2002 - 15:57 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan kan man forøge render hastigheden i 3Dmax

Jeg er på udkig efter en måde at forøge render hastigheden i 3Dmax. Jeg fandt ud af, at et Pure-P1800 kort med 8 AR350 ray tracing chips og 512 MB SDRAM kan løse mit problem. Men det kommer et andet problem: kortet koster hele 40.000 kr.!!! Er der nogen der kender en billigere kort/løsning ?
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
06. februar 2002 - 16:10 #1
Det kommer sgu da an på hvilken maskine du har nu !
Avatar billede qhp Nybegynder
06. februar 2002 - 16:30 #2
En Athlon 1.3 Ghz med 1.5 GB SDRAM, ATI Radeon grafikkort med 32 MB RAM, Windows 2000 Pro.
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
06. februar 2002 - 16:33 #3
Jeg tror ikke et Grafik kort gør det hurtigere at render.
RAM og Processer er hvad der kan forsøge din rendering
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
06. februar 2002 - 16:55 #4
Gennerelt så er Pentium hurtigere til at rendere grafik en Athlon er (så hvidt jeg ved) - og som qhp skriver så har renderingen af grafik - Meget sjældent noget med grafikkortet at gøre - jeg vil ikke udelukke at der er grafikkort der kan noget specielt, men gennerelt så afhænger det af Ram og processor.
Avatar billede alsace Nybegynder
06. februar 2002 - 17:05 #5
mikkeljans har sikkert ret i at et grafik kort ikke vil gøre en render hurtigere. (med mindre det kan noget RenderGL som jeg aldrig har kikket nærmere på). Men (opklarende oplysninger) så er det jo også heldigt at PURE 1800 er et "renderings kort", altså noget hardware til at rendere med i stedet for en software baseret render engine som skulle være monster hurtig. Lur evt. nærmere på http://www.art-render.com

Dernæst nævnes der RAM og CPU for at gøre tingene hurtigere. Det stemmer nu også meget godt, så mit spørgsmål er om det udelukkende er still billeder du skal bruge den høje hastighed til, for ellers er der løsnigner med netrenders.

Måske vil det også være muligt at øge hastigheden på en enkelt rendering, hvis du kan finde en render engine til linux der understøtter clusters, men så er vi igen ovre i noget netværksløsninger.

Se evt. også http://www.eksperten.dk/spm/136552

-Alsace
Avatar billede alsace Nybegynder
06. februar 2002 - 17:17 #6
Lidt tal om PURE tingen....

http://www.quedex.com/animacja/farmy/Farms.htm

Jeg har ingen anelse om hvad der står på siden (ud over at godzin er timer), men neders taler tallene vist for sig selv...

RenderDrive RD5000
720 x 576 pixels: 59 sekund
2500 x 1875 pixels: 6 min 18 sekund

RenderDrive RD3000
720 x 576 pixels: 1 min 42 sekund
2500 x 1875 pixels: 13 min 21 sekund

PURE
720 x 576 pixels: 2 min 35 sekund
2500 x 1800 pixels: 21 min 35 sekund

Software Ray Tracing
720 x 576 pixels: 29 min 30 sekund
2500 x 1875 pixels: 5 godzin 46 min 10 sekund

-Alsace
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
07. februar 2002 - 14:30 #7
[Dreamspawn] Så vidt jeg har set rundt omkring, så har 3dmax en 20-25% ydelsesfremgang på Athlon fremfor Pentium. Situationen er dog lige modsat i Lightwave...