Avatar billede shaagerup Nybegynder
03. februar 2002 - 19:32 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Søger nemt og godt 3D-program

Hej!

Jeg har aldrig prøvet at lave ting i 3D før, og søger nu et nemt program til det. Det skal kunne lave grafik på højde med grafikken her: http://www.spejder.dk/huset/index.html. Hvad vil
I anbefale?
Avatar billede zeth Nybegynder
03. februar 2002 - 19:35 #1
Hmn.. 3d Studio Max er vel det optimale, men du skal frem med tegnedrengen må man nok sige :-)
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
03. februar 2002 - 19:38 #2
Simply 3D
3d studio max !
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
03. februar 2002 - 21:00 #3
Vent nogen dage og du kan få verdens bedste 3d program gratis.
http://www.aliaswavefront.com/freemaya
Avatar billede convincing_john Nybegynder
04. februar 2002 - 09:49 #4
prøv evt. med www.blender3d.com , det er gratis
Avatar billede Xelot Nybegynder
04. februar 2002 - 10:04 #5
Ulead Cool 3D 3.5 er det bedste jeg kender. Det er let, og det virker 100%
Avatar billede alsace Nybegynder
06. februar 2002 - 17:54 #6
Nu er nemt jo et ret løst begreb, men hvis man vil lave 3d grafik som det på spejder siden og aldrig har lavet 3d før tror jeg man får et problem med at finde noget 'nemt' program til at lave det i.

De nævnte forslag er alle fine løsninger (er dog ikke helt sikker på ULead Cool 3D), men de vil kræve nogen tid og øvelse før man mestre dem - sådan er det nu engang bare med 3d grafik, det er noget tricky stuff :)

Min umiddelbare opfattelse af ULead Cool 3D (UC3D herefter) er at det er rigtig god til at lave 3d tekster med. Jeg ved godt man også kan lave nogle simple objekter, men at sætte scener op som f.eks. den i spejder linket forbinder jeg ikke med UC3D. Hvis der er nogen der har et par links til 'større' bedrifter i UC3D er de da velkomen.

Som en lille sidebemærkning til mikkeljans som lader til at promovere Maya ret meget i tiden, er jeg lidt i tvivel om man kan bruge den gratis version til en spejder side, ikke teknisk - men licens mæssigt. Men derfor synes da helt bestemt at det er en fint træk fra alias|wavefront's side at lave en sådan version. Points til dem.

-Alsace
Avatar billede stroehm Nybegynder
06. februar 2002 - 19:16 #7
Caligari Truespace!
Det kræver ikke nogen super computer!
Det kan rendere, enda i rimelig kvalitet!
Man kan lave ret så avancerede 3d ting med det!
Der er en del gode Tutorials at finde på Netti!
Det er til at betale!
Det er til at finde i de dunkle zone på Netti!
:)
Ellers er der Rhinoceros 3d!
Det er et super duper 3d tegne program!
Det kan rendere, men ikke så fedt!
Det regner og tegner lige så præcist som AutoCad, hvilket jeg ikke mener 3d max kan!
Det kan snakke Illustrator format!
Det er til at betale!
det er også til at finde i de dunkle zoner!
Prøv det!
:)
Avatar billede stroehm Nybegynder
06. februar 2002 - 19:20 #8
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
06. februar 2002 - 19:28 #9
Han har heller ikke sagt noget om han skal bruge den til en spejder side.. Men bare for at lære og lave 3d.
Og der kan han ikke være mere heldig at Maya bliver udgivet gratis om nogen dage. Den version er lavet til alle der bare gerne vil lære 3D, og i Maya er mulighederne jo uendelige så der bliver rig mulighed for at afprøve 3D verdenen.
Der hører også forskellige hjælpemidler med, ellers kan du bare få hjælp hos mig.

www.maya3d.dk
Avatar billede nonick Nybegynder
10. februar 2002 - 21:13 #10
www.corel.com <---- Bryce 5 til fede landskaber! Du kan hente en trial på 30 dage på corels hjemmeside.
Avatar billede alsace Nybegynder
11. februar 2002 - 16:29 #11
Mikkeljans: opfattede ikke spm. sådan... Men ja, Maya er da også et sted at starte hvis det er for at lære det, og så er det jo ret idelt med en gratis version.

-Alsace
Avatar billede hemning Nybegynder
20. februar 2002 - 20:29 #12
Hvis du kan finde ud af matematik og har lidt programmeringsevner, så prøv www.povray.org det er gratis og er et for fedt program! Der findes dog enddog porte til en del forskellige platforme!
Avatar billede osborne Praktikant
28. marts 2004 - 00:36 #13
Set på: http://www.zaon.com/company/articles/3d_rendering.php

Which 3D Software is the Industry's Best? Almost every 3D artist has heard this one: "Blah-blah program is the best! All the top artists use it." Anyone who suggests that one particular 3D software application is the clear-cut winner and best solution overall is someone whom you should promptly ignore. Dismiss them as religious zealots. It's amazing how artists go to such lengths to defend their beliefs and choices in 3D software, as if to convince themselves as much as others. Moreover, interestingly it's often the least talented artists who are most adamant in preaching about a particular 3D program's superiority. This is politics and religion for the artist, and online debates rarely prove more than who is the most tenacious or talented speaker. The 3D industry is too diverse for any particular program to consistently shine above all others.