Avatar billede michael-k Nybegynder
27. januar 2002 - 20:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kopering i lightwave

Jeg er ved at lave et bord, hvor jeg så skal bruge 4 bordben, hvor jeg så har lavet det ene hvordan kopiere man det så jeg får 4.
Det er i modeler.
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
28. januar 2002 - 00:34 #1
Du kopierer det simpelthen hen ved at trykke på copy-knappen i bunden af programmet.
Hvis du bare trykker ”paste” nu kopierer du det ned oven i det samme bordben.

Det kan du jo ikke bruge til noget. Så vælg et nyt ”layer” oppe øverst i højre hjørne og trykker ”paste”. Nu kan du så flytte bordbenet.

Kender du ”layer” systemet? Ellers kan det virke en smule forvirrende! :o)

Held og lykke med bordet!
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
28. januar 2002 - 00:35 #2
Fusk siger jeg bare! Vi prøver igen:

Du kopierer det simpelthen hen ved at trykke på copy-knappen i bunden af programmet.
Hvis du bare trykker ”paste” nu kopierer du det ned oven i det samme bordben.

Det kan du jo ikke bruge til noget. Så vælg et nyt ”layer” oppe øverst i højre hjørne og trykker ”paste”. Nu kan du så flytte bordbenet.

Kender du ”layer” systemet? Ellers kan det virke en smule forvirrende! :o)

Held og lykke med bordet!
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
28. januar 2002 - 00:37 #3
Underligt med de tal der! :o) Fusk siger jeg bare! Vi prøver igen, igen:

Du kopierer det simpelthen hen ved at trykke på copy-knappen i bunden af programmet.
Hvis du bare trykker "paste" nu kopierer du det ned oven i det samme bordben.

Det kan du jo ikke bruge til noget. Så vælg et nyt "layer" oppe øverst i højre hjørne og trykker "paste". Nu kan du så flytte bordbenet.

Kender du "layer" systemet? Ellers kan det virke en smule forvirrende! :o)

Held og lykke med bordet!
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. januar 2002 - 01:48 #4
kender og kender er måske så meget sagt, men kunne godt lave dem ved at vælge nyt lag.
Har lige et spørgsmål mere, det vil sige man kan faktisk lave alle sine objekter bare hver objekt er i hver sit lag og så kopierer dem. Men hvordan kopiere man så dem så de bliver flere objekter og ikke kun et.
Håber du forstår.
Det jeg mener er hvis jeg nu laver et bord og 2 stole, som jeg har lagt i hver sit lag, hvordan gemmer jeg dem så, så de bliver 3 indivudelle objekter ??
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. januar 2002 - 01:54 #5
fandt selv ud af det, det lige det med at kigge sig omkring :)
Men har endnu et spørgsmål, jeg kan kun se 2 layer af gangen, hvordan kan man se alle layer på engang ??
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
28. januar 2002 - 09:18 #6
Du holder shift tasten nede mens du trykker.:o) OK?
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. januar 2002 - 16:13 #7
ok tak for hjælpen :)