Avatar billede oersted Novice
23. januar 2002 - 19:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

valg af værktøj

Jeg har fgl. opgave:

3D illusion af et rum (bart, hvide vægge, rektangulært, døråbninger på begge langsider -ens

På væggene skal hænge billeder, som man kan zoome ind på - med mulighed for at bevæge sig mellem rummene.

Der ligger en foreløbig - opgivet (2D) - skitse på http://www.jspr.dk/misha/test.html

Jeg har erfaring med fgl. værktøjer:
Photoshop
Illustrator (superbruger)
Flash
- niveau se www.jspr.dk  / www.jspr.dk/test.html
Go-Live
+ div

Jeg har fgl. til rådighed:
... de nævnte
3DMax - som jeg ikke kender ...hmmm
Canon Power Shot G2

Jeg mangler:
Råd til fremgangsmåde/værktøj
evt hjælp/filer
Swift 3D ...tilsyneladende

Avatar billede crosta Nybegynder
23. januar 2002 - 20:48 #1
Vil råde dig til at bruge 3dMAX til grafikken... Og så lave animationerne med et andet program. Flash ser ikke så ægte ud, så hvis det er det det skal - undvær det =)

Cros...
Avatar billede oersted Novice
23. januar 2002 - 21:00 #2
..  selve grafikken skal faktisk bare være fire nøgne vægge. Tegnet i .ai eller Flash er det fint nok.
Det skal jo samtidig fylde så lidt så muligt (=vektor)
Mit spørgsmål er kun hvordan jeg får 'bygget' rummet op..
Avatar billede oersted Novice
23. januar 2002 - 21:01 #3
Hvad mener du i øvrigt med 'Flash ser ikke så ægte ud' ?
Avatar billede zerohero Nybegynder
24. januar 2002 - 09:22 #4
brug vrml... Jeg kan desværre ikke hjælpe dig men jeg har set sider hvor det du beskriver ville være perfekt. Desuden kan du bruge 3D Studio Max til at hjælpe dig...
Avatar billede oersted Novice
24. januar 2002 - 09:47 #5
VRML bliver vist for omstændeligt (plug-in)Det skal også helst være vektor.
Det bliver vist 3Dmax gennem Swift..
Avatar billede zerohero Nybegynder
24. januar 2002 - 11:54 #6
I stedet for Swift kan du også anvende Illustrate! Jeg mener sidst jeg nørklede med de to plugins var det Illustrate! der kun klart var den bedste...

ZeroHero
Avatar billede oersted Novice
24. januar 2002 - 12:19 #7
Mener du Illustrator - eller hedder det Illustrate ?

Plugin til 3DMax ?
Avatar billede zerohero Nybegynder
24. januar 2002 - 12:59 #8
Ja, jeg mener illustrate! (det hedder den) det er et plug-in til 3D Studio Max og kan købes på www.digimation.com - jeg mener at der også er en demo af den... ellers har jeg en demo-version af den.
Avatar billede oersted Novice
24. januar 2002 - 14:36 #9
OK, tak. Den vil jeg prøve at kigge på..