Avatar billede planetprygler Nybegynder
23. januar 2002 - 15:44 Der er 5 kommentarer

Bruger undersøgelse

Nu har jeg kigget lidt rundet her på Xperten, og jeg har fået det indtryk at de 3D Apps. der er mest udbredt er 3D Studio MAX, Lightwave, Counter Strike og Unreal

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der bruger andre 3D Apps. som f.eks. Maya, XSI, Blender eller måske den gode gamle 3D studio til DOS.?

-Og hvad med compositing programmer, pladre alle bare deres projekter igennem After Effects, eller bruger i andre programmer som f.eks. (Shake, Fusion eller Composer)?

-Og jeg går ud fra at alle bruger Photoshop, men alligevel, er der nogen der bruger alternativer til det f.eks. The Gimp eller Paint Shop Pro?

Det kunne også være sjovt at høre hvilken vej i er gået, altså hvilke programmer i har brugt op i gennem tiden, og på den måde se udviklingen.

Jeg er selv startet med 3D Studeo R4 til DOS, og Paint Shop Pro. Jeg gik siden videre til Maya + Composer og The Gimp. Indimellem har jeg snuset til Blender og Fusion, men er ikke blevet hængende ved det. Nu bruger jeg mest Maya og Shake, men veksler mellem Photoshop og The Gimp alt efter hvad der er mest praktisk.

-Palle Planetprygler
Avatar billede zerohero Nybegynder
24. januar 2002 - 09:17 #1
Jeg startede i tidernes morgen med et lille 3D Applikation kaldet Simply 3D men da jeg hurtigt fandt ud af at ville have mere krævende programmer tog jeg fat i LightWave og 3D Studio Max - men det blev dog 3D Studio Max jeg faldt for. Jeg har dog prøvet en masse demo'er og freeware modellerings programmer ind imellem... Nu forsøger jeg på selv at skabe mit eget!!!

ZeroHero
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
24. januar 2002 - 20:10 #2
Jeg bruger Maya på højt plan.. Er igang med at lave en Maya3d side..
http://www.maya3d.dk
Lige nu ligner det bare en privat side men er igang med at lave nyt layout og få lavet det om til en mere offical Maya side.
Snart kan man jo download Maya gratis.. Så regner med der vil komme mange Maya brugere.
http://www.aliaswavefront.com/freemaya
Avatar billede planetprygler Nybegynder
24. januar 2002 - 20:48 #3
Ja, det bliver superlækkert når man kan downloade Maya helt gratis, så må der da være nogle flere der får øjnene op for den sande frelse :)
Men på en måde er det jo også godt at der er så mange der bruger MAX, det gør det nemmere for os andre at få de gode jobs :)

-Palle Planetprygler

btw. du mangler et link til cgchannel.com på Maya3d siden.
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
25. januar 2002 - 07:54 #4
Ja, sådan kan man også se på det ;).
Cgchannel.com kendte jeg ikke.. Det link kommer på min nye hjemmeside. Den du ser nu har ikke været opdateret i lang tid.
Avatar billede zerohero Nybegynder
27. februar 2002 - 15:40 #5
Planetprygler>> Jeg tvivler på at der vil komme flere indslag til dette spørgsmål, så måske det var på tide at lukke! :-)