Avatar billede klatten Nybegynder
19. januar 2002 - 02:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilføjelse til reglerne!

http://www.eksperten.dk/spm/160686

Tilføj venligst også under hvilke brugerID admin eksisterer.
Avatar billede prodic Mester
19. januar 2002 - 02:56 #1
http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=64

Midlertidig Admin. står nævnt der.

Reglen omkring Reference-spørgsmål er uskreven og står ikke i reglerne. Dog er \"næsten\" alle brugere klar over den - eller bliver det ret hurtigt.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
19. januar 2002 - 10:18 #2
Mht til dit link /160686

(Min egen personlige vurdering som eksperten ikke kan hænges op på:)

Praksis er at man ikke må lave henvisninger, og regler på eksperten udmynder sig ofte praksis. Her er mange, skal vi kalde dem, uskrevne regler. Dog ved jeg ikke hvad konsekvensen er for at bryde en uskreven regel, men hvis den bliver brudt gentagne gange som du ligger op til i dit andet spm. så kan det sikkert medføre sletning.

Når du opretter et spm. står der du ikke må oprette et spørgsmål mere end 1 gang. Hvis du laver en henvisning i en anden kategori der kan opfattes som om du reelt har oprettet spørgsmålet igen, så må det vurderes at du har brudt reglerne.

Men frygt ikke mig, jeg render ikke rundt og anmelder brugerne for bagateller. Jeg anmelder kun warez og børneporno etc. Men der er mange der vil anmelde dig for bagateller herinde!

Til dit nye spm. :

Hvis du vil i kontakt med admin skal du sende en e-mail, eller gøre som du gør her. hvad vil du bruge deres brugerID til? Det er mig uklart? Men hvis du føler et behov kan jeg ikke se der går noget fra admins ved at liste brugerID.

Avatar billede klatten Nybegynder
19. januar 2002 - 15:14 #3
Hej Henrik...

..tak, jeg frygter dig skam heller ikke - og heller ikke kapla, prodic eller admin. Bliver man slettet, så bliver man slettet....og hvis jeg skulle blive slettet for at bryde en uskreven regel, så det er det da bare fint. Jeg har alligevel intet at bestille i et forum, hvor folk som kapla farer rundt og pisser territorier af.
Det er jo heller ikke fordi jeg spreder henvisninger hver eneste gang, jeg opretter et spm, men i den givne situation, var jeg i tvivl om, hvor jeg skulle oprette spm.
...og at kapla så kommer og pisser i min have, og er da virkelig noget der irriterede mig...
Når der kommer et indlæg på mit spm, så får jeg som alle andre en mail, men der var ingen hjælp at hente, kun en \"fy fy fy\" - og hvad helvede kan man bruge den til....
I reglerne står en SKREVEN regel (den slags som jeg følger):
\"Useriøse svar eller kommentarer er \"støj\" for os alle, og ikke mindst til gene for den person, som til tider under tidspres, har brug for hjælp.\"

Til kapla: fes den ind?

Avatar billede prodic Mester
19. januar 2002 - 15:24 #4
Klatten->Tror ikke du skal frygte at blive anmeldt for at have brudt en uskreven regel. Dem findes der et par stykker af i dette fora.
Og af den grund at de ikke er skrevne har brugere derfor en god grund til ikke at kende dem.
Normalt i den slags tilfælde skriver man en lille notits omkring at det ikke er lovligt så spørgeren ved det til næste gang.
Har endnu ikke oplevet, at folk er blevet slettet pga. oprettelsen af 1 reference-spørgsmål.
Gør de det derimod gentagende gange, så får folk nok en venlig hilsen fra de 2(3) admins.

Kan godt forstå din irretation over at få en \"ligegyldig\" mail fra dit spørgsmål.
Modsat så er der også modtagere af dit reference-spørgsmål som har den samme holdning som dig - at de modtager en mail om noget de ikke kan bruge til noget.

Jeg kan kun støtte holdningen der står i beskrivelsen omkring Eksperten.dk :
\"Det er vigtigt at bruge tiden på at finde en kategori, som dækker dit spørgsmål bedst. På den facon er der gode muligheder for et brugbart svar, og du opnår den hurtigste svartid.\"

Det kan godt betale sig, at bruge lidt ekstra tid på at finde den rigtige kategori. Så slipper vi også for sure miner fremover ;-)

Der er ingen grund til at frygte mig - bare lige for at afklare den lille ting. ;-)
Avatar billede kapla Nybegynder
19. januar 2002 - 18:06 #5