Avatar billede klasker Nybegynder
14. januar 2002 - 11:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rendering af explosion (3D Studio MAX R3)

Mit problem er, at jeg har lavet en explosion, men 3D Studio MAX vill ikke \"rendere\" den. Hvadenten jeg bruger quick-render, make preview, eller execute sequence (i Vidio Post vinduet), så bliver min skærm bare grå.

Min explosion er lavet således:

En \'SphereGizmo\' med \'Combustion\' atmosphere.
En \'Lens Flare Effect\'.
En \'Omni Light\' I midten af Gizmoen.
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. januar 2002 - 16:11 #1
Fejl check...

1. Har du tilføjet din \'SpereGizmo\' til din \'Combustion\' under Rendering>Environment ved at trykke på knappen \'Pick Gizmo\'?

2. Under render option Rendering>Render check om der er en flueben ved \'Atmosperics\'! (Hvis du bruger VideoPost så se under SceneEvent (dobbelt klik på den SceneEvent du har tilføjet ex: \"Perspective\" i listen) og tryk derefter på knappen \'Rener Options\')...

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. januar 2002 - 16:15 #2
Jeg kan ikke se at \'Lens Flare Effect\' eller din \'Omni Light\' skulle have noget med problemet at gøre... :-))
Avatar billede klasker Nybegynder
15. januar 2002 - 10:40 #3
Jeg har vist lavet en lille fejl i min beskrivelse af eksplotionen. Jeg forvekslede den med min stjerne som heller ikke virkede.
Nå men jeg har faktisk løst problemet med explotionen selv og stjernen selv. Men tak for hjælpen.