Avatar billede eltempogigante Nybegynder
13. januar 2002 - 21:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PLANTER??? I LIGHTWAVE!!!

OKAY, indrømmet modellering har aldrig været min stærkeste side i 3D. Jeg har som regel koncentreret mig mere om overfladerne, lys sætningen og kompositionen i mine billeder.

Jeg har dog lige pludselig fået brug for at kunne lave nogle potte planter til nogle ”indretnings” billeder.

Men det er noget af et omfattende stykke arbejde med alle de blade osv. Der må findes en genvej! Hvordan gør man? (LightWave)
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 22:13 #1
du kan finde nogle tutorials her
http://www.3dcafe.com/asp/tutlw4.asp
Avatar billede bocajneslein Nybegynder
14. januar 2002 - 10:23 #2
På nedenstående side findes op til flere allerede færdige planter (Nogle endda i potte) i dxf-format, hvilket så vidt jeg husker kan importeres i lightwave!

http://members.aol.com/plants3d/download.html
Avatar billede scorpius Nybegynder
15. januar 2002 - 14:16 #3
har i nogle plante-tutorials til 3ds max?
Avatar billede klasker Nybegynder
16. januar 2002 - 14:08 #4
scorpius:
kik på http://www.the3dstudio.com
Men vær beredt!! Nogle af tutorials\'ne kræver at du virkelig har 99,9% kendskab til 3ds, mens andre er for begyndere!
Avatar billede planetprygler Nybegynder
23. januar 2002 - 15:13 #5
Skift til Maya og brug paint effects  :)

-Palle Planetprygler
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
23. januar 2002 - 15:27 #6
Jeg ved, at der findes en smart funktion i lightwave der kan gøre det. Jeg må vel bare kigge efter på biblioteket efter en bog.