Avatar billede goldenboy Nybegynder
02. januar 2002 - 14:02 Der er 7 kommentarer

Login og pass - hvordan?

Jeg overvejer nu at lave det på min side, så man kan logge sig ind og få flere muligheder på menuerne og få adgang til nye sider.
Men jeg ved ikke helt:
- Hvordan de andre sider skal vide om personen er logget ind.
- Hvordan man gør det med login/pass.

Jeg tænker (newbie som altid) at man kunne \"include\" de ekstra muligheder hvis de var logget ind...altså en \"include\" i en \"if\" sætning..

men jeg vil gerne høre lidt om teknikker, eventluet kode og ideer.
fx, cookies? er det vejen frem.
(og så lidt kode forslag til det :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. januar 2002 - 14:09 #1
Du kunne bruge en bønne med session-scope
Avatar billede goldenboy Nybegynder
02. januar 2002 - 14:47 #2
hmm..du tænker op en bønne med en true/false isLoggedIn ?

det giver lidt mening :-)
men kan det så arbejde sammen med cookies?
Avatar billede pststrata Nybegynder
07. januar 2002 - 22:13 #3
Brug session og en class, som erikjacobsen foreslår, til at gemme brugerens info ( om han er logget på etc ). Det er op til din server om den vil så bruge cookies eller URL redirekt til at huske sessionen. Det er uanset om du vil bruge andre cookies eller ej.
Avatar billede soelvpil Nybegynder
18. oktober 2002 - 08:30 #4
Hvad med at få lukket det spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2003 - 19:54 #5
Nu er det næsten 2 år soden det blev oprettet, måske eksperten skulle lave noget auto. luk af spørgsmål :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2006 - 09:49 #6
Det er nu over 4 år siden spørgsmålet blev oprettet, måske de seriøst skulle overveje at lave noget auto luk af spørgsmål :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. januar 2006 - 10:56 #7
Hvorfor? Hvad gør det at spørgsmålet ikke er lukket? Generer ikke mig.