Avatar billede eqvaliser Nybegynder
23. december 2001 - 09:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

login startx ???

hej jeg har endelig fået installeret Red hat 7,2.
og der er ingen problemer.
men når jeg har logget in, uanset som bruger eller rootm når jeg forsøger at >>startx<< så for jeg følgende fejl

execve failed for /etc/X11/X (errno 2)
giving up.
Xinit: No such file or dir (error 2): uable to connect to server
xinit: No such process (error 3): server error
[root@localhost root]# _

hvad gør jeg forkert?
Avatar billede haandjern Nybegynder
23. december 2001 - 09:31 #1
Hvilken Xserver kører du?
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
23. december 2001 - 09:36 #2
det må du endelig ikke spørge om,, aner det ikke.
men hvis du mener hvad jeg installeret der valgte jeg bare Gnome workstation, og installeret alt det der kunne. da jeg ikke kender noget til systemet ednu.

Vil det sige at jeg skal geninstallere også vælge server istedet for workstation?
Avatar billede haandjern Nybegynder
23. december 2001 - 09:40 #3
Nej nej..! Du kan ændre konfigurationen for din xserver (bla. desktop) - kan ikke lige huske på stående fod hvor den ligger...
har selv været ude for problemet...
Ville gerne hjælpe mere - men er på vej ud ag døren såå...

held og lykke..!
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
23. december 2001 - 09:44 #4
min xserver. hmmm. jeg har været inde
og kikke i >>setup<< men det var mere sådan noget som netværk, lyd og skærm kort.. osv.
det er vel ikke det der skal ændres på?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. december 2001 - 09:53 #5
Jeg vil tro at du kan finde noget i Xconfigurator, som så vidt jeg husker er configurationen af X.

//Anders
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
23. december 2001 - 09:57 #6
det har jeg lige gjort, da jeg bruger et ulistet kort skriver den
efter at have valgt ulistet kort, og SVGA skriver den

    Server dosen´t exist, can´t continue
Prøvede at bruge ../../usr/x11r6/bin/xf86_SVGA
{root@localhost root]# _

hjalp ikke..
p.s mit kort er et
Hercules Prophet 4500 kyro II..
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. december 2001 - 10:00 #7
Hmm
Jeg ved ikke hvorfor så...
Men hvis du er helt newbie, vil jeg da anbefale dig at prøve mandrake, det er efter min mening den bedste dist. at starte med.

Jeg havde problemer med at få redhat 7.2 til at snakke med mit grafikkort og lydkort på min laptop, og det fandt mandrake uden problemer (at jeg så er skiftet til FreeBSD er så en anden historie...)

//Anders
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
23. december 2001 - 10:02 #8
jeg har fundet ud af hvad der er galt nu..
nu har den meldt tilbage at der er et problem med min skørm,, og jeg skal manuelt taste synk ind..
men hvad er synk på en gammel skærm, hvordan dælen finder jeg ud af dette_??
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. december 2001 - 10:06 #9
Den kører sikkert 60 hrz, og nu er jeg nødt til at smutte... Det er jo snart ved at være juletid :)

//Anders
Avatar billede lithium Nybegynder
23. december 2001 - 10:07 #10
Hvilken skærm er det?
Hvis du kan se det.
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
23. december 2001 - 10:10 #11
skærmen er en gammel >>Compal<<
og den har kørt 1024x768x32 med 72hz på winXP.

så du undre mig lidt. men tvivler stærkt på det er det som er galt, tror jeg vil prøve at skrive til hercules, det kan være de har noget til dette
Avatar billede lithium Nybegynder
23. december 2001 - 10:14 #12
Prøv med en 60 hz som vladimirr foreslog.
Så hvis du tør kan du jo prøve nogle højere.
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
23. december 2001 - 10:15 #13
sådan nu prøver jeg lige at downloade Mandrake den er færdig om et par timer. så prøver jeg lige at installere den og se om den giver det samme problem.. og drop det med suse, og coral linux, de vil slet ikke køre ordenligt. hehe-.

Har en kammerat der køre Red hat, det var nu derfor jeg lige skulle prøve det af.
nu prøver jeg så også lige mandrake af.. hehe