Avatar billede insaniac Nybegynder
15. december 2001 - 01:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Login og Password

Hejsa!
Jeg har en Sun (Unix) stående, som jeg ønsker at få sat op som server, men der er det lille problem at man skal indtaste et viot03 console login og password, men da vi har fået den foræret, kender vi ikke dette password. Skal den så formateres eller kan man redde den på anden vis?

Og hvis den så skal formateres, hvordan gør man dette, når man ikke kan komme ind på computeren. Evt med bootdisks? Hvis ja, hvor skaffer jeg de bootdisks??

Tak for hjælpen
Avatar billede hojben Novice
15. december 2001 - 01:34 #1
i såfald at du ikke kan snakke med den forrige ejer, kan jeg da henvise dig til www.bootdisk.com
Avatar billede insaniac Nybegynder
15. december 2001 - 11:10 #2
tak for hjælpen!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
04. januar 2002 - 23:44 #3
\"foræret\" ??
Avatar billede janix Nybegynder
10. februar 2002 - 19:27 #4
Hej

du kan gå ind på www.sun.com hvor du kan downloade den nyeste version af Solaris gratis, efter du har har brandt disse medier.
1. indsæt cdrom
2. tryp STOP A, hvilket sender dig ind i ok promptem
3. skriv boot cdrom
4. mount dit filsystem
5. gå ind i /etc/system/passwd hvor du sletter      det crypteret password.

Og nu kan du boot systemet uden at kende passworded den gammel ejer havde.

-Janix
Avatar billede insaniac Nybegynder
23. februar 2002 - 16:43 #5
Altså foræret betyder overhovedet ikke at den er stjålet. Den skulle kasseres og så fik vi den.