Avatar billede mivpiv Nybegynder
14. december 2001 - 00:59 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Grafikkort

Hejsan

Jeg står og skal til at købe et grafikkort, men har absolut ingen forstand på det.

Det skal primært bruges til film og billedbehandling (Photoshop, Premiere, Flash) og altså IKKE til spil!

Jeg har en 900 mhz pc med 40 GB harddisk.....

Kvaliteten skal være i tip top, men det må helst ikke koste over 2000 kr.

Er der en der vil fortælle mig hvad jeg skal se efter når jeg køber sådan et kort, evt give mig et forslag.

:) Mivpiv
Avatar billede sansalvador Nybegynder
14. december 2001 - 01:03 #1
Der er abselut ingen grund til at købe noget fancy grafik kort til videoredigering ........

Et Matrix Millinium G450 (eller G550) er bare sagen ...

Har selv G450, alt kører smooth i det krævende Premier ..

En klar anbefaler er enten G450 eller G550 ....

Har
Avatar billede sansalvador Nybegynder
14. december 2001 - 01:03 #2
svar=)
Avatar billede mivpiv Nybegynder
14. december 2001 - 01:50 #3
Kortet skal både have tv ind og tv out og S-video
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. december 2001 - 08:33 #4
450, og vælg dualhead så du senere har mulighed for at køre med to skærme - de programmer du nævner egner sig rigtigt godt til det \"bredere\" billede det giver, da du kan placere dine værktøjsbjælker i den ene side og dit arbejdsområde i den anden!