Avatar billede popsy Novice
11. december 2001 - 14:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Canon digitalt video/still cam, hvordan får vi billederne ind på pc\'en?

Hej.

Min nabo har lige investeret 13000 kr!!! i et digitalt Canon video/still kamera. Manualen påstår at eneste mulighed for at overføre billeder/filmklip til pc, er at købe et transportabelt (canon) floppydrev, og koble det til kameraet, og derigennem overføre billederne til floppy, og så videre til pc.
Jeg mener at der må være andre muligheder, og ved i det mindste at der er noget der hedder et tvkort. Kameraet har i forvejen et kabel til scart stik, og så kunne jeg godt tænke mig at vide om ikke netop et tvkort er den løsning vi søger?
Hvad med software, kan i anbefale noget?
Måske kender i andre muligheder, måske noget med usb portene?

popsy
Avatar billede gertk Nybegynder
11. december 2001 - 14:41 #1
hmmmm så dyrt, så må det kunne kunne connectes via firewire
Avatar billede popsy Novice
11. december 2001 - 14:43 #2
Hvad er firewire?
Avatar billede popsy Novice
11. december 2001 - 15:58 #3
Ok, har fundet firewire, men disse porte er ikke i maskinen, men der er usb! Er løsningen så at købe et kabel til kamera via usb (hvis det findes) eller at købe et tv-kort eller video-kort?
Avatar billede msmows Nybegynder
11. december 2001 - 16:30 #4
Køb et firewirekort, det koster ca. 500,-kr, et mere avanceret valg er Adaptecs Duoconnect der både har firewire og usb2indgange, det koster ca. 1000,-kr.
Avatar billede msmows Nybegynder
11. december 2001 - 16:31 #5
Usb1, som er det du har nu kan ikke bruges.
Avatar billede popsy Novice
11. december 2001 - 16:34 #6
Ok, men hvad så med udgange i kameraet, er jeg sikker på at der er et stik der passer?
Avatar billede msmows Nybegynder
11. december 2001 - 18:12 #7
Hvis du har en manual så, gæt hvad...
Et digitalt kamera fra Canon, ja der er firewire out, de laver jo kram, du ved knaldhamrende gode ting. Men som nævnt et bette kig i manualen skader ikke.