Avatar billede langben Nybegynder
11. december 2001 - 00:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Overscanne tv-out med nvidia-drivere?

Er det muligt at overscanne signalet til tv\'et med de nyeste nvidia-drivere? Jeg har læst et sted på nettet, at det skulle kunne lade sig gøre, men har ikke selv kunne hitte ud af det. Derfor bruger i jeg øjeblikket tvtool, men ville hellere bruge nvidias system, da der er flere features. Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede tsocm Nybegynder
11. december 2001 - 00:51 #1
\"overscanne signalet til tv\'et\"
Hvad mener du med Overscanne?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. december 2001 - 00:59 #2
Der findes 2 drivere man kan hente fra nvidia.

1. Selve grafikkort driveren.
2. En driver der styrer bl.a tv-out funktionerne

Du skal have fat i: Personal Cinema WDM Drivers

http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows9x - Til ´98/ME
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000 - Til 2000/XP

Pas dog på med den nye alm. 23.11 driver - Den har fået flere computere til at gå i sort. Inkl min egen. se evt. her: http://www.eksperten.dk/spm/142167

/Nikolaj
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. december 2001 - 09:57 #3
så vil jeg da også lige advare: Jeg installerede den nye Detonator - og min puter crashede totalt!
Den har ellers kørt fejlfrit - så det er sgu et sats at installere det lort ;0)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. december 2001 - 10:16 #4
Yes jeg har jo selv oplevet det nogle gange :(
Avatar billede langben Nybegynder
11. december 2001 - 14:09 #5
Nu har jeg installeret personal cinema drivers. Men hvad gør jeg så? Hvor finder jeg overscan-funktionen henne?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. december 2001 - 16:51 #6
Den ligger sandsynligvis i forbindelse med din skærmkonfiguration - altså der hvor du definere dit tv-out, det er det mest almindelige. funktionen hedder overscan/underscan!
Avatar billede langben Nybegynder
11. december 2001 - 17:06 #7
cqleerup: Ja selvfølgelig ligger den muligvis der et eller andet sted....:) Men jeg kan ikke finde den funktion. Jeg ser faktisk ingen ændring i konfigurationsmulighederne efter installation af personal cinema driverne.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
12. december 2001 - 09:06 #8
Nope, den brude ligge sammen med dine oprindelige/almindelige skærmkonfigurations muligheder - altså under samme faneblad, eller under en afdeling med tv-out.

Men kan du finde underscan ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. december 2001 - 09:11 #9
1. højreklik på skærmen og vælg properties.
2. Settings > Advanced
3. Her har jeg øverst i midten en fane der hedder det samme som mit grafikkort.
4. Vælg de og så > yderligere Egenskaber.

/Nikolaj
Avatar billede cgleerup Nybegynder
12. december 2001 - 09:13 #10
ja, ok hvis du vil forklare det i punkt form, men det lyde rigtigt!

;-)
Avatar billede langben Nybegynder
12. december 2001 - 13:13 #11
Det lyder måske rigtigt, men det er det desværre ikke :) Måske skulle jeg lige sige at jeg ikke er nogen total nybegynder til det her. Jeg har selvfølgelig været inde i alt dette i beskriver, men enten er jeg blind eller også findes over/underscan-funktionen simpelt hen ikke i standard driverne fra nvidia. Måden man muligvis skulle kunne gøre det på, er via overlaystyring, men heller ikke dette har jeg haft succes med. Jeg har prøvet alle settings og kan således zoome portioner af billedet uden problemer, men stadig med den irriterende sorte ramme omkring billedet på tv\'et. Og som sagt: Personal cinema driverne har ikke tilføjet yderligere funktioner. Hmmm.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. februar 2002 - 00:29 #12
få fat på de nye detonater drivere (der er kommet helt nye!!)

og luk så dette spørgsmål......
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. marts 2002 - 04:58 #13
LUK?!
Avatar billede langben Nybegynder
29. april 2002 - 00:14 #14
Lukket
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. april 2002 - 08:46 #15
kunne du ikke få det til at virke, eller hvad?????
Avatar billede langben Nybegynder
29. april 2002 - 11:05 #16
Nej - synes jeg har prøvt alt med de drivere - så nu bruger jeg tv-tool igen. :/