Avatar billede h.handreck Nybegynder
09. december 2001 - 18:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formatering af harddisc

Hvordan formaterer jeg c drevet på en computer, hvor windows er gået helt død (sanssynligvis p.g.a virus). Vi har prøvet at formatere ved hjælp af boot-disketten, men den er kun lavet til at boote når c drevet er formateret. Vi har prøvet at geninstallere windows aligevel, men det hjælper ikke. Når windows starter vises tapetet men ingen ikoner, derefter melder den om flere systemfejl og ulovlige handlinger. HJÆLP!!!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
09. december 2001 - 18:52 #1
prøv at boote fra din windows cd-rom. Og derefter bruge format c:
Avatar billede jefa Nybegynder
09. december 2001 - 18:55 #2
Hent en bootdisk til det www.bootdisk.com
Avatar billede finntoft Nybegynder
09. december 2001 - 19:01 #3
Du skal Boote på din windows 98 cd-rom og så skal du gå ind på X:\\win98 og skrive format c:

X = Cd-romdrev
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
09. december 2001 - 19:03 #4
lav om i bios til at boote fra diskette som det første, og prøv igen!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
09. december 2001 - 20:10 #5
det kunne tyde på en ram fejl eller noget i den stil.

har du prøvet at have ram, plus alle kort ude og rense sokklen?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. december 2001 - 20:22 #6
Hvilket styresystem skal du have installeret?