Avatar billede ejnar Nybegynder
07. december 2001 - 13:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Nero og mpeg2?

Jeg er ret ny i video og pc og alverdens formater, så bær med min uvidenhed. På min nye maskine med WindowsXP beder Nero (vers 5.5.5.1)om at jeg skal købe en \"dims\" til at omkode til mpeg2 når der skal brændes. Skal jeg virkelig det, eller er der andre måder? Mpeg1 går fint, men kvaliteten er ikke helt super.
-Jeg overfører film fra videokamera via firewire og programmet Wincoder.
Avatar billede disky Nybegynder
07. december 2001 - 13:07 #1
du kan finde programmer på nettet der kan gøre det for dig.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
07. december 2001 - 13:16 #2
He, he! MPEG2 er  desværre ikke så frit tilgængeligt, som man gerne vil have det. Mpeg2 er det format der bruges til DVD-film og derfor SKAL du købe deres mpeg2plugin HVIS du vil brænde i det format. Du kan eventuelt \"BLOT\" lade være med at brænde en VIDEOCD eller lignende, men blot lade den rene mpegfilm ligge på cd\'en (brænd som datacd). Dog kan du ikke afspille den i en alm. dvdafspiller. Kig eventuelt på mpegx.com der er en bondegård af underlige programmer, til alt muligt. og hvis jeg var dig, ville jeg nok nøjes med mpeg1 eller videocd-kvaliteten. (ellers skal du ud og lede i skumle afkroge af nettet og det vil vi selvfølgelig ikke anbefale dig.) Prøv endvidere www.puremotion.com de har et captureprogram som er rimeligt godt og ganske gratis (capturedelen er gratis) og tager både dv og analog.

Håber det hjælper
Claus
Avatar billede _jepsen_ Nybegynder
07. december 2001 - 23:06 #3
skumle afkroge? som den her http://oth.net/s/s?q=mpeg2%20codec&cl=1
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2001 - 23:09 #4
_jepsen_> links til warez = sletning af din bruger...
Avatar billede ejnar Nybegynder
14. december 2001 - 12:56 #5
Tak for inputtet, jeg har fået lidt og arbejde videre med. Og lukker punktet.