Avatar billede dkoy Nybegynder
06. december 2001 - 15:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sharing af modem/internetforbindelse

Jeg har en laptop/Win2k og den har jeg koblet sammen med min desktop via parallel porten. Jeg har kun modem på min laptop og vil gerne share det med min desktop.

I hjælp står der at man skal højreklikke på sit dialup ikon -> properties -> og så på fanebladet Sharing. Dette faneblad findes bare ikke? Hvordan får jeg det frem? Det er nemt nok i Win ME og 98 der skal man jo bare adde internet connection sharing, men hvordan gør man lige det i win2k???
Avatar billede zetrograde Nybegynder
06. december 2001 - 18:41 #1
Før du overhoved kan share noget som helst, i hvilket som helst styresystem som Microsoft har lavet, så skal du have installeret/aktiveret: Fil & udskriftsdeling.

Dette gøres således i W2K:

Start - indstillinger - Kontrolpanel - Netværks og opkaldsforbindelser - vælg der din internetopkobling, hvis der ikke er en så skal du først oprette en ny opkaldsforbindelse.
Nu skal du så tage - Egenskaber - for din opkaldsforbindelse - når du først er under egenskaber, så skal du sikre dig, at der er et V hak i - Fil og udskriftdeling. Når dette hak er blevet sat, så skulle du også gerne kunne share din internet opkobling via fanebladet share eller deling.

Håber dette hjælper

/ZetroGrade
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. december 2001 - 21:42 #2
HVAD SKER DER HER?

Du skal sku ikke begynde at share dine filer ... overstående åbner jo ikke andet end et sikkerhedshul! Det deler IKKE internetforbindelsen - det share dine filer, så de bliver tilgængelig for brugere på nettet!

zetrograde> Håber du mente \"Internet deling\" og ikke \"Fil & udskriftsdeling\".

dkoy> Jeg ved desværre ikke hvordan man deler en Internet forbindelse over et parrallel kabel. Hvis du har en netværksforbindelse, så hjælper det.
Du får ikke sharing fanebladet frem, uden at have 2 netværksenheder (modem + netkort eller 2 netkort)
Avatar billede svuppenator Nybegynder
07. december 2001 - 11:46 #3
Ët godt program er Sygate Home Network. www.sygate.com
Det virker godt!
Avatar billede dkoy Nybegynder
07. december 2001 - 19:56 #4
Åbenbart kan det ikke lade sig gøre at share en internetforbindelse over paralleltilslutning, som goulduck skrev. Jeg har lige fået dette verificeret af en kollega. Man skal åbenbart have et netkort i maskinen før man får fanebladet \"sharing\" frem i sin dial forbindelse. Egentlig skulle jeg vil give gouldduck mine point, men jeg kan ikke vælge dit navn.

Jeg har ikke været inde på sygate.com endnu, men jeg gir\' pointene til svuppenator.

Takker for svarende.
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. december 2001 - 20:16 #5
dkoy> Så skulle du bare have sagt jeg skulle ha lavet et svar. Du kan nemlig ikke give point til kommentar - kun svar.
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. december 2001 - 20:17 #6
Desuden er 200 point også for meget..