Avatar billede cholm Nybegynder
05. december 2001 - 15:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Eksportering af redigeret video

Jeg er ved at købe et Pinnacle Studio DC10 Plus videokort, og har lige et spm.

Hvordan får jeg redigeret film tilbage i min VHS-Video ? Der er jo videoout på kortet, og også udgang på lydkortet, men hvordan får jeg det sat til videoen. Jeg har en scart-adapter til mine composit-kabler, men scart på en video (ca. 8 år), er vel kun til udgang eller hvad ?

/cholm
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2001 - 15:06 #1
Normalt er de begge veje, ellers kan du jo ikke kopiere fra vhs->vhs via scart.

Men du skal sikre dig din composite->scart er til video ind og ikke videoud som de normalt er
Avatar billede cholm Nybegynder
05. december 2001 - 15:11 #2
Min scartadapter fulgte med mit analoge videokamera, og jeg går ud fra at det er til at kunne sætte det til et TV/Video med Scart....eller hva´?

Mht. kopiering imellem 2 scart - Dooh, det kunne jeg jo havde sagt mig selv...:-)

/cholm
Avatar billede disky Nybegynder
05. december 2001 - 15:13 #3
Så skulle scart konverteren være iorden.

Så er det bare at koble det sammen og prøve :)
Avatar billede cholm Nybegynder
05. december 2001 - 18:11 #4
disky >>> Jeg prøvede lige at sætte mit videokamera til vidoen med scartadapteren (Det må vel være samme princip som at sætte videokortet til...)

Jeg kan bare ikke få noget signal frem på min video (Hitachi M925E). Jeg mener at der burde være en AV-knap eller lignende på videoen til scartbrug, men det er der ikke.

Der er ikke tvivl om at det er et scart til video ind, da det virker hvis jeg sætter det i mit TV.

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
07. december 2001 - 08:14 #5
disky >>> :-)