Avatar billede cyberspace Nybegynder
03. december 2001 - 11:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forkert/ugyldigt filformat

Nogle gange når jeg vil åbne/afspille video/film, så siger den ugyldigt/forkert filformat - jeg bruger Windows media player 7 Problemet opstår oftest når filformatet er AVI eller MOV - Fildes der et andet program jeg kan bruge og evt. hvor kan det downloades.
Skal kunne bruges på Windows 2000 pro.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. december 2001 - 11:39 #1
www.quicktime.com til MOV filer.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
03. december 2001 - 11:57 #2
Nogle filer anmoder efter codex - har installeret codex 4. Dog er der stadig væk problemer med nogle filer, kan kun få lyden frem.
Avatar billede keysersoze Guru
03. december 2001 - 12:01 #3
som sagt quicktime til .mov-filer

til avifiler er WMA ok - du skal formentlig bare bruge det rigtige codecs; http://dvd.box.sk/indexN.php3?pid=divx&prj=soft2&tools=codecs
Avatar billede rab Nybegynder
03. december 2001 - 22:58 #4
Jeg plejer at kunne afspille de film med \"ugyldigt filformat\" med realplayer (www.real.com)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. december 2001 - 15:08 #5
mon ikke der tales om codecs, en slags regelsæt for de enkelte filer, eksempelvis komprimeringen i disse. Man kan sige at computeren bruger disse til at slå sine formler for netop denne filtype op i - og de er derfor nødvendige. Men to avi filer kan sagtens have forskellige codecs, og det er derfor ikke bare lige.

Men som du beskriver problemet, tror jeg at jeg ville reinstallere min mediaplayer - det lyder til at der er gået kuk i de codecs der ligger på din maskine.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
17. december 2001 - 13:42 #6
keysersoze>>

Tak for linket det løste 95% af mit problem så hermed point