Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. december 2001 - 09:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

tv-out

Da jeg kun har en 16\"skærm kunne det være fedt, hvis jeg kunne se mine divx på mit 28\" TV!
Men hvad gør jeg? Kan man købe et TV-Out-kort, som supplement til min TNT2 32MB Riva, dvs. uden at skulle investere i et nyt grafikkort??
Avatar billede cgleerup Nybegynder
03. december 2001 - 09:23 #1
Har du ikke tv-out der?
Det er nok bare mig der husker forkert - men ok!

Du kan få et kort der laver en direkte tv-out, altså så du ikke skal skifte dit grafikkort - det bruges bl.a. i forbindelse med dvd-drev i computere!

Jeg kan bare ikke lige huske hvad det hedder!
Avatar billede myth Nybegynder
03. december 2001 - 10:29 #2
Man kan købe et mpeg-kort der og så kaldes DVD-dekoderkort. Dette kan kun overføre mpeg filer til TV... ikke DivX.

Jeg ville anbefale at købe Et Geforce 2 mx-400 m. TV-out... Dette kort har en god ydelse og er let at sætte op...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. december 2001 - 12:14 #3
cgleerup: hmmm - jeg tjekker lige om mit kort har tv-out (har købt det brugt for 150kr af en - rigtig flink - kammerat ;)
Men jeg tror det ikke - så ville han sikkert ha nævnt det, da han kender mit behov for at se film etc...
og ved du noget om hvordan det sættes til?? jeg mener kabler osv.

myth: jamen ingen penge har jeg nok af, hehe!
og jeg skal da helst kunne se divx!!!

Da jeg ikke må poste samme spørgsmål igen, så venter jeg lige med pointene til jeg har tjekket kortet!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. december 2001 - 12:16 #4
cgleerup: ups - det er altså hvordan man sætter det kort, du nævner, til - som jeg mener! (lol en sætning!)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. december 2001 - 08:50 #5
De fleste tv-out kort har en composit og en svhs udgang. Composit føres i de kabler som du også kender fra stereoanlæg, også kaldet phono kabler. Svhs/component føres i svhs kabler, som er et specielt 9-benet kabel hvor kuma og croma informationerne er adskilte.

Med hensyn til installation - plug skittet i, følg installationsguiden - men det var vel det med kablerne du mente?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. december 2001 - 10:52 #6
Så er der point :)
tak for hjælpen!