Avatar billede nyegaard Nybegynder
03. december 2001 - 08:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tv-Out -> tv

Jeg er efter at have læst nogle artikler her på www.eksperten.dk, stadig i tvivl om hvad jeg skal bruge......Jeg har et tnt2m64 med tv-out. Jeg vil gerne kunne vise filmene på mit tv, og samtidig optage dem på et almindeligt vhs bånd, med min video. Det jeg kan fortælle er at jeg ikke har et lille rundt stik, hverken på tv eller video. Som der er på mit grafik kort.
Jeg har hørt/læst noget om, at det bliver i sort/hvid, hvis jeg køber et kabel der er rundt i den ene ende og faktisk minder lidt om en ps2 stik, og et scartstik i den anden ende....Så det jeg vil vide er:

HVILKE STIK/KABLER SKAL JEG BRUGE????
HVILKE PROGRAMMER SKAL JEG BRUGE???
OG
HVAD KOSTER DE FORSKELLIGE STIK???
Avatar billede myth Nybegynder
03. december 2001 - 10:37 #1
Du skal enten bruge et standard composite (også kaldet phono)

Eller et SVHS kabel (eller som du siger ps/2) men dette kræver at du har SVHS indgang i dit TV

Sort/Hvid problemet kommer hvis TV-out\'et ikke står til at transmittere i PAL (europæisk standard) med mindre dit tv understøtter NTSC (USA/Japan)

Phonokablerne forbinder du direkte til en SCART-converter men husk at det kun er billed der bliver sendt! ingen lyd! dette skal di også forbinde til din SCART-converter via en stereo-phono

Priserne varierer men for 10 m phonokabel med guldhoved  ca. 150 kr
Avatar billede nyegaard Nybegynder
03. december 2001 - 10:41 #2
så jeg har ik SVHS jabel i mit tv og video. Så
vil du ik være hurtig skrive hvad jeg ligepræsis skal købe, altså converter etc. og hvad de hedder
Avatar billede nyegaard Nybegynder
03. december 2001 - 10:58 #3
Dvs. at jeg skal have et phono kabel, en scart converter som kan hvad????
Og hvad med lydstik
Avatar billede myth Nybegynder
03. december 2001 - 10:58 #4
standard Phonokabel.... du ved sort/rød skal være hanstik i begge ender... så køber du en phono til SCART converter
Avatar billede nyegaard Nybegynder
03. december 2001 - 11:04 #5
THX bigtime.....

Altså phonokabel
Composite med guld fætter
og en scart converter...
Detr skulle gøre det