Avatar billede nyegaard Nybegynder
29. november 2001 - 14:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

optage over på VHS med Tv-out

Jeg har investeret i et grafik kort med tv-out. Og så vil jeg vise filmene på tv\'et, og så optage filmen jeg viser med en video (VHS). Så jeg vil gerne vide hvad det kræver af stik. Og om jeg skal investere i en video med det lille runde stik. Eller jeg godt kan nøjes med scart. For jeg har fået at vide at, man ik kan med scart stik. FOr så bliver det i sort/hvid.
Avatar billede disky Nybegynder
29. november 2001 - 14:51 #1
det er bedst med et rundt (s-vhs) stik, men du kan godt med scart det kræver bare en converter.

Eller du kan bruge composite videoudgangen, så er det også i farver.

composite er også rundt men minder om et audio stik.

Begge dele virker fint.
Avatar billede nyegaard Nybegynder
29. november 2001 - 14:54 #2
Det lyder alt sammen rigtig godt. Men kan du ik fortælle mig ligepræsist hvad de stik jeg skal have skal hedde.
Avatar billede disky Nybegynder
29. november 2001 - 14:56 #3
hvis du har en \'almindelig\' video skal du bruge composite videostikket. det er rundt med et hul i midten, ligesom til lyd på et almindeligt anlæg.
Du kan få en composite til scart konverter for næsten ingen penge.

S-vhs er også rundt, men har mange små ben inden i, ligner lidt et PS2 musse stik.

tak for point.

Bare spørg hvis du er i tvivl.
Avatar billede nyegaard Nybegynder
29. november 2001 - 15:19 #4
Og så skulle jeg kunne optage film fra comp. til vhs, uden at det bliver til sort/hvid.

For at være 100% sikker.
1 stk. Compostite videostikket (Hvad er det???)
og hvad så mere. et svhs til scart. eller hvad???

Sorry at jeg er så dum, men jeg vil bare ik købe en masse kabler, og så finde ud af at jeg ik kan optage film på vhs alligevel .\')
Avatar billede disky Nybegynder
29. november 2001 - 15:26 #5
kig her:
http://av-connection.dk/Startup.asp

billedet med prisen 170 nedenunder er et composite stik.

men en radio butik skulle kunne hjælpe dig sig du skal have :

1 x meter langt kabel til video overførsel med composite stik i begge ender.
1 scartstik med composite video og audio indgang.

Så skal du også bruge et x meter audio kabel med composite stik, og en 1.5mm stereo jack til composite hun stik konverter.

Snak evt. med en pc butik også.
Avatar billede nyegaard Nybegynder
29. november 2001 - 16:06 #6
men det er et rundt ps2 lignende stik, der er på mit grafik kort
Avatar billede nyegaard Nybegynder
29. november 2001 - 16:09 #7
hvor kommer det så ind i billedet???