Avatar billede husmand Nybegynder
28. november 2001 - 10:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Divx på Hollywood + mpeg kort

Jeg har før spurgt om det samme men har omformuleret mit spørgsmål idet jeg håber at få et brugbart svar.
Jeg har et Hollywood+ mpeg kort med tv-out og forsøger at køre DivX film over tv-out udgangen.
Jeg har fået at vide at man kunne hente et program der hedder Divx plus som måske kunne gøre tricket men jeg har prøvet det og uden held..
Findes der andre programmer til det eller er der bare ikke noget at gøre ved det???
Jeg kører Win 2k professionel. har et Riva TNT2 32 mgb. grafikkort.
Jeg håber at der findes én med en løsning her.

/Husmand
Avatar billede Peter Praktikant
28. november 2001 - 10:38 #1
kan du se filmene på monitoren, altså har du det rigtige codecs i det hele taget?
Avatar billede guardiantroll Nybegynder
28. november 2001 - 10:43 #2
En af mine venner har også haft det problem, men fik løst det ved at bruge  DivX(tm) Player and DivX Codec 4.11.

Du kunne selvfølgelig prøve det engang... Hvis du selvfølgelig ikke selv allerede har prøvet
Avatar billede guardiantroll Nybegynder
28. november 2001 - 10:45 #3
Den kan findes på http://www.download.com
Avatar billede toranaga Nybegynder
28. november 2001 - 11:00 #4
Du kan under ingen omstændigheder køre Divx video ud på TV via dit Hollywood+ kort, medmindre du omkoder det til VCD format. Køb et nyt grafikkort med TV-out i stedet. Så vil du kunne gøre det.
Avatar billede husmand Nybegynder
28. november 2001 - 11:29 #5
petter78 - ja jeg kan godt se dem på monitoren.
guardiantroll - tak prøver det..
Avatar billede husmand Nybegynder
29. november 2001 - 10:20 #6
guardiantroll - ...hentede divx tingen - installerede og fandt ud af at det var det jeg havde i forvejen - ingen held.
Men er det så muligt at købe en omformer/deler og sætte på skærm udgangen på mit grafikkort og så køre divx film direkte på mit Riva TNT2 32 mgb kort??? uden om mpeg kortet?

Husmand
Avatar billede toranaga Nybegynder
29. november 2001 - 13:31 #7
Du kan godt få diverse ekstra udstyr til at køre TV ud på dit TV via grafikkortet, men generelt er det ligeså dyrt som et nyt grafikkort med indbygget TV-out.
Avatar billede nekkos Nybegynder
03. december 2001 - 21:07 #8
Det kan nemt lade sig gøre (som også tidligere skrevet) , at se divx film over mpeg kort
OK, her er så addressen.
http://www.divx-digest.com/software/divxplus.html

Avatar billede Peter Praktikant
03. december 2001 - 23:47 #9
hvorfor fik gardintrolden alle pointene? Hvorfor gav du point, du har jo ikke fået løst dit problem.
Avatar billede husmand Nybegynder
04. december 2001 - 12:39 #10
petter78

Undskyld det er fordi jeg er en hat der lige er startet på experten og ikke helt har fattet pointsystemet før nu

Husmand
Avatar billede Peter Praktikant
04. december 2001 - 12:51 #11
okay, det var også bare for din egen skyld. Man kan jo godt komme til at mangle point.