Avatar billede maxhardcore Nybegynder
28. november 2001 - 08:27 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Panorama

Jeg skal lave et panorama billede, i ved så det roterer 360 grader rundt. Jeg har engang læst at man gjorde dette ved at tage en del billeder. Derefter tog man et program (som jeg har glemt hvad hedder), som satte disse billeder sammen. Er der en nemmer måde, hvis ikke, hvad hedder dette prog. så og hvordan gør man
Avatar billede cgleerup Nybegynder
29. november 2001 - 16:40 #1
Der ér en nemmere måde, det er de såkalde ipix du mener:

www.ipix.com

Det er den helt rigtige måde at gøre det på!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. november 2001 - 10:57 #2
Her er de to bedste programmer på markedet:

http://www.panoramafactory.com/
http://www.mgisoft.com/support/downloads/index.html

Antallet af billeder afhænger af programmets opsætning.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. november 2001 - 10:57 #3
IPIX kræver at du har et kamera, der kan anvende en fiskeøje linse.

/per
Avatar billede cgleerup Nybegynder
30. november 2001 - 11:07 #4
jeg ved ikke det er mig der er galt på den, men for mig at se - drejer disse billeder ikkke rundt - du ved 360 grader, men virker mere som et stort - flot ganske vidst, bredt billede!

en gang til www.ipix.com
Avatar billede cgleerup Nybegynder
30. november 2001 - 11:08 #5
og lidt til, jeps!
Men den slags kan jo lejes!
Også i danmark
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
30. november 2001 - 12:29 #6
hmmm er det ikke muligt at finde et prog. som ipix, uden at skulle leje udstyr....
Avatar billede cgleerup Nybegynder
03. december 2001 - 09:08 #7
Ipix, er ikke kun et program, men netop også noget udstyr! - Men samme effect kan laves i ren flash, hvis man har et videokamera, et grapper kort og et nogenlunde avanceret kendskab til flash. Du kan naturligvis også bruge et alm. kamera - men så skal du tage en del billeder før at det bliver godt.

Men hvad skal du bruge det til - jeg har udviklet en flashudgave som kan gøre det....!
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
03. december 2001 - 13:41 #8
jeg skal lave et 360 graders billede i min lejlighed, som så skal på nettet...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. december 2001 - 08:47 #9
Jep, men er det til at sælge lejligheden med eller...?

Avatar billede maxhardcore Nybegynder
20. december 2001 - 18:42 #10
cgleerup, næh, men er det ikke ligemeget, det skal da helst være så godt som muligt
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
31. december 2001 - 14:05 #11
jeg lukker nu
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
31. december 2001 - 14:05 #12
synes ikke jeg fik helt svar på det, men i får pointene alligevel