Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
27. november 2001 - 20:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

playback video

jeg har lige lavet en video færdig med programmet Studio DC10 Plus, og skal nu spille filmen over på videoen. Jeg bruger et kort som hedder det samme som programmet :-)
Signalet kommer i gennem, det kan jeg se for jeg har en skærm sat til videoen, men der \"jerker\" som der står i manualen. De anbefaler at man defragmenterer harddisken, og flytter videosekvenserne på harddisken, frem på disken, så de ligger først!

Hvilke program kan man bruge til det?
Andre gode råd, fra folk der har været ude for det samme?
Avatar billede suha Juniormester
27. november 2001 - 22:38 #1
Det er vigtigt, at du har de rigtige overførselsstik til videoen, der kan være tale om alm. scartstik eller S-video - (sidste har jeg ikke). Du forbinder dit Pinnacle kort lyd og video out til scartstikket in(du skal bruge 2 stik, in og out eller du kan få et scartstik med omskifter), som du har sat i videoen direkte indgang,- sætter videokanalen på denne direkte indgang. Nu starter du \"make video\", hvor du samtidig starter optagelse på din video.
Det kan godt være, at dette er en gentagelse for dig?, men ovenstående var årsagen til mine starts problemer med at få film overført til et videobånd. Held og lykke.
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
30. november 2001 - 10:33 #2
hvilken harddisk har du til formålet? Jeg har en rimlig kraftig computer, men min harddiske skriver ikke særlig hurtigt... Hvorfor det?
Avatar billede suha Juniormester
30. november 2001 - 18:16 #3
Hardisk IBM 60 GB, PC= Pentium 4 1,7 gb, 512 mb RD-ram, det går pænt hurtigt, - men førhen havde jeg Quantum HD 12 GB og PC= Pentium 3 450 mb, 256 mb SD ram denne sammensætning kørte også fint.
Hvor mange ram har du til rådighed? Det kunne være her, at hastigheden blev nedsat?
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
02. december 2001 - 02:21 #4
256 MB SD-RAM133
Avatar billede suha Juniormester
02. december 2001 - 11:19 #5
256 mb HD skulle være nok. Hvad med dit grafikkort? Tidl. kørte jeg med 32 mb ram og nu med 64 mb ram.
Når du siger \"ikke særlig hurtig\"?, det går altid langsommere med \"tunge\" filer og det er film jo.
Hvor meget friplads ar du på hd?
Kører du diskfragmentering med jævne mellemrum?
Jeg formaterer min hd ca. en gang om året, så er den blevet tilpas rodet.
Ellers kunne du prøve at afinstallere DC10Plus og geninstallerer.
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
02. december 2001 - 17:12 #6
256 MB RAM! Mit grafik kort er et GeForce2 32 MB SDR RAM, så det er ikke ligefrem udviklet med henblik på video. Jeg har en 40 GB hd, hvoraf ca. halvdelen er brugt (video). Jeg formater rigtig tit, så jeg tror ikke problemet ligger der. Og jeg defragmenterede før jeg afspillede videoen til vhs båndet.
Tror du at en sk... afinstallation hjælper?
Avatar billede suha Juniormester
02. december 2001 - 17:46 #7
Er din hd kun langsom når du bruger DC10Plus? Du kunne måske prøve, at arbejde med en stor fil, eks. et billede på 10 mb og se om den også er langsom her.
Og så igen, hvad er langsomt? Når jeg laver film på harddisken (til senere overførsel på cd-rom) tager det meget lang tid i forhold til hvis jeg laver filmen direkte på videobåndet, hastigheden er her den samme som filmen kører.
Har du opgraderet til V 1,06 ?
Det kan ikke skade at afinstallere DC10 Plus, - husk blot, hvis du har gemt filer i programmets undermapper, at flytte dem.
Jeg tror ikke, at jeg kan finde på flere årsager.
Har du prøvet Pinnacles hjemmeside, der kan man stille spørgsmål samt de har en side med spørgsmål og svar.
www.pinnaclesys.com
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
08. december 2001 - 00:37 #8
tak for din hjælp, det viste sig at være min langsomme bæ hd. den var ikke indstillet til UDMA...
Avatar billede suha Juniormester
08. december 2001 - 12:32 #9
Det var så lidt.