Avatar billede vitaminen Nybegynder
26. november 2001 - 18:43 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Opdeling af filer?

Hej...

Hvordan kan jeg dele filer op i flere dele? F.eks. video filer, som f.eks. mpeg og lign. Har hørt at man kan bruge WinRAR, kan det passe? I så fald, hvordan gør man så?

Mvh. Rune
Avatar billede prodic Mester
26. november 2001 - 18:45 #1
WinAce har en mulighed for at dele filerne op i nogle størrelser som du selv kan definere(mere eller mindre)

Eller tænker du på deciderede File-splitters?
Avatar billede prodic Mester
26. november 2001 - 18:47 #2
http://www.virtualdub.org/ - en decideret file-splitter/joiner.
Avatar billede Beach Mester
27. november 2001 - 00:50 #3
Som du rigtigt skriver, så er der rigtig mange der bruger WinRAR til at splitte, pakke eller udpakke RAR filer med.
Du kan downloade en trail her:
http://www.rarsoft.com/

//Beach
Avatar billede vitaminen Nybegynder
27. november 2001 - 17:56 #4
Ok... Nu har jeg hentet de programmer, men måske der var nogen der kunne lave en punkt for punkt guide til mig. Bare sådan så jeg kan splitte en fil på 700/800 MB over i to dele. Så hvil jeg gi\' 20 point ekstra, altså 100 point ialt, men så skal det også virke og ikke være alt for besværligt ;) Det ville være rigtig fedt hvis det var et program hvor det ikke tog alt for lang tid at dele filen.

\\Rune
Avatar billede prodic Mester
27. november 2001 - 18:04 #5
Hvis du vil dele filen så den kan afspilles kan du evt. bruge denne guide til at dele den efter :

http://www.divxit.dk/artikler.php?artikel=27&kategori=Andre

Hvis du ønsker, at pakke filen til en anden størrelse så den passer med en CD så skal du i WinAce vælge filen i f.eks Stifinder og højreklikke og vælge Add To...
Så kommer WinAce-vinduet frem, og øverst oppe har du et faneblad der hedder Options. Derunder har en et felt der hedder Volumes - der kan du sætte din størrelse som du ønsker.

Er det nok?
Avatar billede vitaminen Nybegynder
27. november 2001 - 18:47 #6
--> Prodic

Det virker med 1. del af filmen, men når jeg skal gemme den sidste del af filmen, blir det bare til en fil på omkrin 292 KB, men den 1. del bliver som jeg har delt den til, altså 306 MB! Jeg har fulgt guiden, men det virker ikke :( Måske du ved hvad der kan være glat?

\\Rune
Avatar billede prodic Mester
27. november 2001 - 18:57 #7
Hvilken del bruger du? - WinAce eller den anden?
Avatar billede vitaminen Nybegynder
27. november 2001 - 19:00 #8
Jeg bruger den anden, altså VirtualDub - men har også lige fundet ud af at den første del, efter den er splittet, mangler lyd i halvdelen af filmen og hakker i billedet, men kvaliteten fejler dig ikke noget med. Jeg har ellers fulgt guiden punkt for punkt. Ved du hvad der kan være galt?

\\Rune
Avatar billede prodic Mester
27. november 2001 - 20:10 #9
Vitaminen->Kender ikke så meget til VirtualDub at det gør noget - men det burde virke. Bortset fra at guiden er til Divx og du bruger mpeg.
Avatar billede Beach Mester
27. november 2001 - 23:57 #10
Her får du \"opskriften\" til WinRAR
Find den fil du vil splitte op ved hjælp fra enten dropdownboksen hvor du vælger filer / harddisk eller klik file > brows for folder.

Når du i det store vindue har markeret den fil du vil splitte op klikker du på Add knappen oppe til venstre og vælger om du samtidig vil prøve at komprimere filen mere end den er, eller om du bare vil splitte den op i mindre stykker. Dette vælges under Compression method (Best = hård komprision = lang tid om at pakke / udpakke. Store = ingen komprimering = hurtig splitning / samling af filen).
Derefter skal du lige neden under vælge hvor store bidder du vil have splittet din fil op i. Enten står den til auto (=så stor en fil mediet tillader) eller til 1.457.664 (= en diskette). Hvis du selv skriver f.eks. 15.000.000 så vil du så splittet din fil op i bidder af 15Mb + det som der er tilbage. Ved en 31Mb fil vil dette blive til 2 filer a 15Mb + 1 fil a 1Mb.

Når dette er valgt klikker du nu bare på OK så går WinRAR i krig med opgaven.

Håber du kan finde ud af det, nu har jeg i hvert tilfælde prøvet at pille det så meget ud i detalier som muligt:-)

//Beach