Avatar billede kej Nybegynder
26. november 2001 - 17:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

NTSC-PAL konvertering!

Ved godt at det måske ikke er helt det rigtige sted at spørge! Anyway here goes.... Jeg har et DV-kamera som er købt i USA som selvfølgelig optager/afspiller i NTSC! Det holder jo ikke når vi her hjemme har PAL! Har forsøgt uden held at finde ud af hvordan, og om det er muligt at konverteree signalet så det kan ses på et PAL-TV. Regnede med at man måske kunne købe en form for konverter kabel.....
Hvis nogen af jer har et bud på hvordan dette kan gøres ville det være fedt!!
På forhånd tak!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. november 2001 - 17:22 #1
Køb en video eller et TV der kan håndtere NTSC, ingen anden løsning, ud over at køre det gennem en PC.

Der er tale om en konvertering fra 59,9Hz (60Hz) til 50Hz. Det er den mest grundlæggende forskel på de to systemer.

En direkte converter tror jeg ikke findes. Går ud fra at du har sikret dig at kameraet ikke kan levere PAL output, ved en ændring i en menu.

Hvilket kamera er der tale om?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. november 2001 - 17:38 #2
Man kan faktisk få en converter: http://www.asmara.com/vcr.htm Nederst på siden!!
Avatar billede kej Nybegynder
26. november 2001 - 17:43 #3
Tak for de hurtige svar!
Har lige været inde og kigge på siden. Det er godt at vide at det kan lade sig gøre men til 4000,-.Hmmmm. Så kan man jo lige så godt købe en ny video/tv!
Men tak igen........
Avatar billede kej Nybegynder
26. november 2001 - 17:44 #4
....hvorfor kan jeg ikke jeg ikke give dig point??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. november 2001 - 17:50 #5
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. november 2001 - 17:54 #6
ja det er rigtigt, points kan du ikke give fordi jeg ikke har fået svaret!
Avatar billede kej Nybegynder
26. november 2001 - 17:56 #7
Tak for hjælpen!!!!