Avatar billede allenb Nybegynder
23. november 2001 - 13:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opslagsformel....

Findes der en formel i stil med lopslag, der bare tager et interval af værdier i stedet for kun en celle???
eks. Der findes en matrix som nedenunder:
      Nr.  Beløb
      100  10,5
      200    5,5
      300    2,5

så står man på et andet ark og ønsker i en celle at slå eks 100 og 200 op og returnere værdien 16 i en celle....

Nogen gode ideer????
Avatar billede allenb Nybegynder
23. november 2001 - 13:02 #1
Der kan være mange der skal slås op, så jeg vil helst ikke lave lopslag + lopslag + lopslag
23. november 2001 - 13:08 #2
Mon ikke denne her kan gøre det
=SUM.HVIS(ELLER(A:A=100;A:A=200);B:B;\"\")
Avatar billede janvogt Praktikant
23. november 2001 - 13:16 #3
Du skal have gang i nogle array-formler.
Har du en mail-adresse så kan jeg sende dig et eksempel.

jan_vogt_hansen@hotmail.com
Avatar billede janvogt Praktikant
23. november 2001 - 13:22 #4
>>>flemming
SUM.HVIS er vist ikke tilstrækkeligt. Hvad hvis du har værdien 150. Den vil ikke komme med.
SUM.HVIS er ikke velegnet, når man har flere betingelser.
23. november 2001 - 13:24 #5
vis du bare dine array formler her !
Avatar billede allenb Nybegynder
23. november 2001 - 13:30 #6
Jeg har nemlig roddet med sum.hvis, og kunne ikke får den til at hente de rigtige data....

Man skulle helst kunne markere et område med værdier man vil ha slået op i en matix - hvor man så angiver hvilken kolonne den skal summere værdien fra.....Hvis det da er muligt

Avatar billede allenb Nybegynder
23. november 2001 - 13:57 #7
Function SumPrimoSaldo(criteria As Range, targetRng As Range, sumRng As Range)

Dim sum As Double

For Each cell In criteria
    sum = sum + Application.WorksheetFunction.SumIf(targetRng, cell, sumRng)
Next

SumPrimoSaldo = sum

End Function
Avatar billede allenb Nybegynder
23. november 2001 - 13:57 #8
Så skulle den være løst....så i får lige svaret!