Avatar billede cellist Nybegynder
22. november 2001 - 02:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Jeg mangler en driver: \"VIDS:IV41\"

Når jeg kører Lademanns Leksikon \'97, virker videoerne ikke. Programmet melder, at det ikke kan finde driveren til dekomprimering VIDS:IV41

Jeg har søgt på nettet, og der er åbenbart en del andre, der heller ikke har kunnet finde driveren. Kun én har givet et svar, og den adresse han henviser til, er ikke længere gyldig, og Intel har ikke (længere?) driveren på nettet.

Videoerne kan fint vises i Windows Media Player, men da hver sekvens kun er identificeret ved en talkode, søger man i blinde.

Jeg ved ikke, om det har betydning at jeg kører Windows millennium.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
22. november 2001 - 03:18 #1
IrfanView gav mig også en fejlmelding VIDS o.s.v. (kan ikke huske de sidte tal) når jeg indlæste AVI-filer. Da fik jeg at vide, at installere Morgans Encoder og indstille den til \'mjpg\'. Måske skulle du prøve det, ved ikke om det hjælper i dit tilfælde.
Avatar billede goz Nybegynder
22. november 2001 - 06:54 #2
iv41 er Intels Indeo Driver, som nu er overtaget af Ligos. Du kan downloade den her :
http://www.ligos.com/index.phtml?&pi=103&n1=products&n2=indeo&n3=download
Avatar billede cellist Nybegynder
22. november 2001 - 09:28 #3
Tak til goz! Det virkede bare!!

Venlig hilsen cellist