Avatar billede Tage Nybegynder
20. november 2001 - 00:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Langsom internetforbindelse

Jeg surfer en del på nettet, har ADSL forbindelse, når jeg har surfet 10 - 15 min. bliver forbindelsen meget langsom, går næsten i stå. Jeg kan slukke PC ern, og også slette Temp. filer og adresser, så kører den rimeligt hurtigt igen. Men problemet kommer igen som beskrevet ovenfor.
Er der nogen som har gode råd ?
Avatar billede rostved17 Nybegynder
20. november 2001 - 00:46 #1
Hvilken browser bruger du?
Avatar billede sukos Juniormester
20. november 2001 - 00:51 #2
Har du sat DNS?
Avatar billede zhark Nybegynder
20. november 2001 - 00:59 #3
Det er ikke en \"løsning\", men kan du ikke under funktioner/indstill. avanceret sætte hak i feltet (slet internet filer når browser forlades), så behøver du dog ikke lukke PC!
Avatar billede vistodk Nybegynder
20. november 2001 - 02:53 #4
Hvor meget plads har du tilbage på harddisken?
Under INTERNET Indstillinger i Eksplorer, kan du sætte MAX mængde midlertide internet filer... sæt den til det der er plads til.

Visto.dk IT-service
Avatar billede Tage Nybegynder
20. november 2001 - 18:03 #5
Til: Rostved 17
Outlet Express
Til: sukos
Hvad er DNS ?
Til: zhark
Der er sat hak der
Til visto.dk
2,53 GB
I tilladt plads af diskplads er indstillingen 0 MB,Hvis jeg prøver at ændre får jeg en meddelelse om at jeg skal:
Vælge en værdi mellem 1 og 0 for at angive, hvor meget diskplads midlertidige internet filer må bruge. Jeg har prøvet det, men jeg kan ikke indtaste en værdi mellem 1 og 0, det bliver ikke accepteret, jeg er så nød til at annulere for at komme ud. Når jeg kikker igen står der 0 på pladsen
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 23:16 #6
Hvilken ADSL-forb. har du? (PPPoA, PPPoE, router...)
Hvilket OS kører du?
Avatar billede Tage Nybegynder
21. november 2001 - 22:03 #7
Til: srv
Netexpress 256/s - router, windows 98.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2001 - 14:48 #8
Tving dit netkort til at køre 10 Mbit...
Avatar billede Tage Nybegynder
23. november 2001 - 00:43 #9
Til: srv

Hvordan skal jeg gøre det ?
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2001 - 14:58 #10
I enhedshåndtering - egenskaber for dit netkort - fanen avanceret - medietype - sæt værdien til 10BaseTX
Avatar billede Tage Nybegynder
09. december 2001 - 16:33 #11
Til. srv

Jeg har prøvet, men kan ikke finde det du beskriver. Jeg kan heller ikke defragmentere, starter hele tiden forfra. Den er total langsom nu, det eneste der hjælper lidt er at slukke midt i det hele, og så starte forfra, så kan jeg surfe lidt, men den taber pusten hurtigt.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2001 - 22:47 #12
hmmm - måske skulle du overveje at formatere din pc