Avatar billede nettrain Nybegynder
19. november 2001 - 11:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overføre film med USB

Jeg har en film på en Mac som jeg har lagt ind med firewire i Imovie.
Nu skal jeg ha overført min film til en bærbar Mac og en pc.
Men hverken min PC eller bærbare Mac har en firewire port.
Er det muligt at overføre min film med USB. Jeg vil helst undgå at skulle konvatere min film til analog.

/NetTrain/
Avatar billede face Nybegynder
19. november 2001 - 11:56 #1
Jeg mener man kan få et link kable til USB...
Avatar billede kylle20xx Nybegynder
19. november 2001 - 12:20 #2
Det er mugligt at overføre en fil gennem USB eller kan det også lade sig gøre gennem printerporten.....
Avatar billede face Nybegynder
19. november 2001 - 13:12 #3
USB er MEGET MEGET MEGET hurtigere... Det tager en krig med printerporten
Avatar billede face Nybegynder
19. november 2001 - 13:19 #4
hmmm... Hvad med netværket??? Hvis du har et netkort i begge maskiner...
Avatar billede nettrain Nybegynder
19. november 2001 - 14:43 #5
Vi har prøvet med netværk, men det er lettere kompliceret da det er på en skole hvor der er ikke rigtig er styr på noget, så bare det at finde ud af hvilket ip numme rog password til de forskellige maskiner er et stort prjekt i sig selv.

Er det muligt uden videre at over føre fra Mac til PC med USB kabel??
Avatar billede outsider Nybegynder
20. november 2001 - 07:40 #6
Ja, du kan bruge et USB kabel eller et seriel kabel. Førstnævnte er dog at foretrække da det vil tage meget lang tid ellers. Hvis du har en brænder kan du jo bare brænde filmen ned i mov format. Og så smide cd´en i pc´en.
Avatar billede nettrain Nybegynder
28. december 2001 - 16:16 #7
Det er ligegyldigt nu