Avatar billede earp Nybegynder
10. november 2001 - 22:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Lys

Jeg har en spot i 3d studio max. Jeg vil ha så det ikke lyser igennem mine models. Hvordan gør jeg ?
Avatar billede zerohero Nybegynder
10. november 2001 - 22:54 #1
Hvad mener du med at din spot ikke må lyse igennem dine modeller? Jeg mener, lys i 3D studio max lyser da aldrig igennem modeller - med mindre du har gjort dine modeller halvt gennemsigte....
Avatar billede earp Nybegynder
10. november 2001 - 22:58 #2
Jo de gør Zero...
Avatar billede earp Nybegynder
10. november 2001 - 23:00 #3
Avatar billede zerohero Nybegynder
11. november 2001 - 01:03 #4
Prøv så at sætte skygge på din spot...
Avatar billede alsace Nybegynder
11. november 2001 - 20:40 #5
Hmmm, det ser da ellers ret spas ud :)

Uden at være den store 3DS Max wiz så set det, som zerohand nævner, ud til at der er noget med dit objekt er transparent.
Avatar billede zerohero Nybegynder
11. november 2001 - 23:44 #6
Nope... han skal bare tilføje skygge på sin spot - tro mig, jeg har selv prøvet det.
Desuden er det IKKE zerohand, men zerohero ;-P
Avatar billede mismis Nybegynder
12. november 2001 - 13:39 #7
alsace hehe hvad sagde jeg til dig
du laver for lidt 3d til at åbne munden hehe

kommer du snart på besøg igen.

så vi kan lave sulfoflasken 2.0

MVH

  MIS
Avatar billede earp Nybegynder
12. november 2001 - 15:20 #8
På billedet er der tilføjet skygge..
Avatar billede earp Nybegynder
12. november 2001 - 15:21 #9
Kan det være noget med at jeg også har en omni spot i midten ??
Avatar billede zerohero Nybegynder
12. november 2001 - 23:14 #10
Nej, du har ikke tilføjet skygge på på din spot, men på din omni (ellers ville skyggen ikke være placeret på den måde som den er på billedet)...

Vælg din spot i din scene. Under Modify panelen markér \"Cast Shadows\" og render (og du vil se mirakler)...
Avatar billede zerohero Nybegynder
12. november 2001 - 23:16 #11
I tilfælde af at jeg skulle tage fejl må du gerne sende mig din scene... og jeg vil straks se på sagen.
Avatar billede alsace Nybegynder
15. november 2001 - 22:29 #12
off-topic: Det var da hulens som de insults flyver ind her!

Først: Zerohero, du må undskylde at jeg kaldte dig for et forkert nick.

Mismis: Hehe, det er jo ikke nemt at få tid til det hele - Jeg får dog stadig ideer til nye billeder der ikke bliver til noget. Min næste ferie er Juleferien, så jeg tror bare jeg prøver at finde dig til TP så vi kan sludre lidt.

-Alsace

Avatar billede zerohero Nybegynder
15. november 2001 - 23:05 #13
Alsace>> he he... det er så i orden - du skal bare ikke gøre det en anden gang vel :-))
Avatar billede earp Nybegynder
10. januar 2002 - 00:48 #14
tja blev aldrig til noget..