Avatar billede bastian1989 Nybegynder
09. november 2001 - 22:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

\"Automatisk login\"

Så vidt jeg ved så når man indtaster f.eks. et brugernavn og et password så sendes det til en side som f.eks.

http://www.hjemmeside.dk/login.htm&navn=xxx&pass=zzz

eller noget i den retning. Hvis pass. og brugernavns \"Boksene\" altså hedder navn og pass.

Er det så mugligt at lave et \"Automatisk login\" ved at lave et hyperlink i foretrukne til \"login-siden\" som i mit eksempel?

Jeg håber ikke at jeg har forklaret det for inviklet, men jeg har prøvet...
Avatar billede inaktiv Nybegynder
09. november 2001 - 22:44 #1
Så vidt vides, kan det lade sig gøre... Dog skal du være opmærksom på, at hvis dine \"cookies\" slettes efter x-antal dage, skal du indtaste oplysningerne igen..
Du vil muligvis også modtage en meddelelse om, at siden ikke kan vises, medmindre, du sender oplysningerne igen.
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
09. november 2001 - 22:46 #2
inaktiv>>Men er mit eksempel rigtigt, for det er helt gætteri det med &navn=....
Avatar billede inaktiv Nybegynder
09. november 2001 - 23:19 #3
Jam\'n... kære bastian1989...
Der er vel kun en vej frem, så.. *GH*
Prøv da skidtet.. og se, om det virker.. Hvis det gør, så kan du da være lykkelig... Gør det ikke, så prøv noget andet.. *S*

Dit gættede \"link\" ser rigtigt ud.. :-)

Har du aktiveret muligheden for at gemme adgangskoder i din browser?? Det er en anden måde at komme om ved problemet på... ;-)
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
09. november 2001 - 23:31 #4
inaktiv>>Ja da det prøver jeg, og det med at gemme adganskoder har jeg i forvejen :-s
Avatar billede inaktiv Nybegynder
09. november 2001 - 23:41 #5
Jaaaaarm, du må da have det så fornøjeligt.. *GG*
Avatar billede snowball Novice
10. november 2001 - 10:19 #6
Du kan mange steder gør det som nedenstående:

www.minside.dk/" target="_blank">http://username:password@www.minside.dk/

Snowball
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
10. november 2001 - 10:32 #7
inaktiv>>Jeg har gættet lidt frem og tilbage men det vil ikke virke. Jeg får bare en fejl...

snowball>>Nej det virker desværre ikke.

Andre der har forslag. Evt. Nogen der ved om det kan lade sig gøre?
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
08. december 2001 - 22:01 #8
...