Avatar billede melieha Nybegynder
07. november 2001 - 22:38 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp med, 3DsMAX og UVW mapping

Jeg har lidt problemmer, med det der UVW mapping, jeg har \"vundet\" en video (trøstepræmie) på www.3dmaxer.dk og der kan jeg se at man kan gøre det direkte på ens figur, men jeg syntes ikk helt jeg kan noget overhovedet =) nogle der gider smide en let tut i hovedet på mig, eller forklare mig lidt =) taak
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
07. november 2001 - 23:05 #1
Tuuuuuuuuuuuuuuut
Avatar billede melieha Nybegynder
07. november 2001 - 23:13 #2
Ja det flot...
Nogle som kan skrive seriøst?
Avatar billede zerohero Nybegynder
07. november 2001 - 23:16 #3
Hvad mener du med:
\"at man kan gøre det direkte på ens figur\" ?...

Under modify Panelen er der en knap der hedder \"UVW Mapping\" eller lign. tryk på den og du har sat en UVW Map på dit mesh (objekt). Her kan du så vælge mellem simple UVW Maps så som en plane, box, cylinder eller sphere... Vælg så den mest passende til dit mesh.
Avatar billede melieha Nybegynder
08. november 2001 - 16:44 #4
Ja det ved jeg godt, men det er lidt svært når man har en hel figur at gøre det med =/
Og jeg har prøvet Texporter.. ( http://www.cuneytozdas.com/software/max/texporter/ )
Men kunne ikk rigtig få det til at funke =/
Avatar billede zerohero Nybegynder
08. november 2001 - 21:12 #5
Normalt bruger jeg altid cylinder UVW Map når vi snakker om menneskelige former. Men ok den kan være lidt tricky i nogle situationer. Jeg har ikke set nogle plugins der kan lave et mere detaljeret UVW map - jeg siger ikke at at der er ikke findes nogen men jeg ved at det er for dårligt at Studio Max ikke har bedere UVW Map værktøj. Jeg var til 3D Messe i København for ca. 14 dage siden og blev introduceret i SoftImage... mmmmm. Den har en masse fede modellerings værktøjer og en overfed UVW Mapping system. Den lavede et kopi af dit mesh og brugte den som et UVW Map. Derefter kunne du gå ind og redigere din UVW Map som det passede dig alt efter hvilken slags texture du benyttede...

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
08. november 2001 - 21:13 #6
Jeg har desværre ikke tid til at selv at afprøve plugin, texporter, men vil lade høre fra mig nr jeg ved bedere...
Avatar billede melieha Nybegynder
08. november 2001 - 21:39 #7
oki, lyder da betryggende =)
Avatar billede shoo Nybegynder
04. januar 2002 - 01:58 #8
har du prøvet at gå i editable mesh niveau, vælge fks. kun din arm ud og så herefter ligge en uvw map ovenpå, så den kun gælder for armen? og derefter sige editable mesh og gentage for en anden del for til sidst at ligge en editable mesh på igen! du kan evt. også lege med multiblesubobject materials og give de forskellige selections et material ID.
Avatar billede zerohero Nybegynder
27. februar 2002 - 16:18 #9
melieha>> Har du fundet ud af det? Du skal nok ikke regne med at få yderlige indslag til dette spørgsmål, så måske var det på tide at lukke! :-)