Avatar billede donslund Nybegynder
11. oktober 2001 - 14:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows beskyttelsesfejl

Hej. Jeg får er windows beskyttelsesfejl og bliver bedt om at genstarte maskinen. Derefter vælger den at starte windows i fejlsikret tilstand.
Er der nogen måde, hvorpå, jeg kan finde ud af, hvad der foresager fejlen. Jeg har prøvet med en bootlog.txt, men jeg synes ikke, at den fortalte noget særligt.
Med lidt held, så starter maskinen rigtigt 1 ud af 20 gange.

Håber virkelig, at der er nogen der har et godt bud på mine kvaler.
Avatar billede milo Nybegynder
11. oktober 2001 - 14:32 #1
Jeg har selv prøvet det flere gange...og det skyldes som regel beskadigede system filer. Geninstaller derfor windows.
Avatar billede donslund Nybegynder
11. oktober 2001 - 14:53 #2
Jeg har prøvet at geninstallere windows, men kan da godt prøve igen.
Jeg har også pillet noget RAM ud, som jeg tror er defekt. Kan det have noget med det at gøre?
Avatar billede avedel Nybegynder
12. oktober 2001 - 09:52 #3
Hej

Der to ting du kan prøve, det første er at ombøde smartdrv.exe til noget andet eks. smartdrv.asv og herefter genstarte.

Punkt to, prøv at indsætte følgende linje i din win.ini fil under [Vcache]

mascachefil=6144

Prøv det :-)
Avatar billede avedel Nybegynder
12. oktober 2001 - 09:53 #4
Undskyld det er selvfølgelig din system.ini og ikke win.ini..............sorry