Avatar billede ibholt2 Nybegynder
21. februar 2000 - 13:20 Der er 5 kommentarer

Login

<FORM>
<INPUT TYPE=PASSWORD NAME="login" SIZE="10" MAXLENGTH="10">&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<INPUT TYPE=BUTTON VALUE="Login" onClick="location=form.login.value+'.html'">
</FORM>

Kan ovenstående kode modificeres således at en som ikke kender "kodeordet" bliver sendt vidre til f.eks. reg.html?
Avatar billede ibholt2 Nybegynder
21. februar 2000 - 13:22 #1
PS. I stedet for "Siden kan ikke vises".
Avatar billede videodyr Nybegynder
21. februar 2000 - 13:40 #2
Hej ibholt2.

Nej du kan ikke gå over til en anden side på denne måde!
-
Så skal du i stedet bruge PHP eller .htacces (hvis du har adgang til det)

Du er velkommen til at skrive til mig
info@online-web.dk

Hilsen,

Online-web
LK
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. februar 2000 - 20:29 #3
Der findes et hack, der gør det muligt. Ideen er at hente et billede hjem, med
passwordet som navnet. Det kan tjekkes om billedet var der eller ej, og derefter kan
man så gå til den beskyttede side (som også hedder passwordet), eller vise en fejl-side.

Skal jeg finde dette hack frem til dig?
Avatar billede ibholt2 Nybegynder
22. februar 2000 - 10:10 #4
Hej erikjacobsen

Det må du meget gerne
Avatar billede fidusen Nybegynder
15. november 2000 - 17:22 #5
Hejsa

Du kan prøve dette:

<INPUT TYPE=BUTTON VALUE=\"Login\" onClick=\"logIn()\">

<SCRIPT>
function logIn(){
if (form.login.value == \"kodeordet\"){
location = targetside.html
} else {
location = reg.html
}
</SCRIPT>

PS: Men så er du nødt til at beskytte din kildekode, da folk jo kan se passwordet og den ønskede sides placering i kildekoden...

Det kom jeg først til at tænke på da jeg havde lavet scriptet, men du får det alligevel... :o)

- FiDuSeN -