Avatar billede eltempogigante Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:39 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Motion blur i LightWave?

Hvordan laver man motion blur der ser ordentligt ud i Lightwave? Når jeg laver motion blur \"antialiaser\" den ikke ordentligt. Jeg havde tænkt på at bruge resolution mulitpliern, og så skalére det ned, men \"render\" tiden bliver alt for høj. Hvad gør jeg?
Avatar billede mismis Nybegynder
10. oktober 2001 - 08:25 #1
ja nu er det jo ikke nogen hemmelighed at lightwaves motionblur ikke altid har været den bedste MEN der er dog ting at gøre

under motionblur har du en Normal og Dithered
der vælger du dithered.
og så prøv at hæve din antialising til enhanced medium.

Alt efter hvad for en version af lw du køre
eller skal jeg sige hvis du køre version 6.5 eller 7.0 eller 7.0b er der også under image filter en der hedder Vector blur
den burde du måske stifte bekenskab med
en ret hurtig form for motionblur i lw som fagtisk er oky til de fleste scener.

Ellers findes der også en 3th part plugin der hedder X-dof som er til at lave DOF med og den kan fagtisk også gøre fine ting for motionblur

du burde checke deres site som kommer her

http://www.evasion3d.com/

Held og lykke

  MIS
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:20 #2
Ok takker! Jeg har prøvet at gøre som du sagde og resultatet er udmærket nu...

Kan du for resten ikke fortælle mig hvorfor mine glas ”renderinger” går kolde når jeg gerne vil render et glas med både refraction og reflection?

Det tager for lang tid! Den bliver slet ikke færdig… Har jeg gjort noget galt?

Forkerte indstillinger?

Hvad kan være galt?
Avatar billede mismis Nybegynder
12. oktober 2001 - 12:12 #3
det var da radt at høre.

Med hensyn til dit glas provbem
er det umiddelbart lidt svært at sporte problemet når jeg ikke har info om den.
så jeg vil gere høre
HVORDAN du har lavet og tekstureret det og hvor hvor hurtig en maskine  du har
MVH

MIS
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
12. oktober 2001 - 13:05 #4
Hej igen...

Jeg startede med at modellere et glas. Der efter kopieret jeg det over i et andet lag. Det ene glas fik så overfladen ”glass out side”, og det andet glas fik overfladen ”glass in side”.

Jeg ”flippede” (vendte polygonerne ind ad) ved det glas med overfladen ”glass in side”.

Så kopierede jeg det hele over i et lag og ”mergede” alle ”pointsne”.

Til sidst hentede jeg glasset ind i layout, men så kom alle problemerne!

Min computer er en 1,2 GHz Athlon med 256 Mb Ram…
Avatar billede mismis Nybegynder
12. oktober 2001 - 14:20 #5
Glasset har du ski lavet helt rigtig
men hvad er det så der sker i layout ?

hvad har du stilt af surface texture
har du fuldt den glas guide jeg tidliger har lavet her til experten eller hvad ?

MVH
MIS
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:23 #6
Jeps jeg har både fulgt din anvisning og lavet andre glas via andre tutorials.

Men selvom der væske eller ikke væske i glasset tager det rigtig lang tid at render.

Kan det godt passe at det skal tage lang tid?

Bruger jeg for mange polygoner, har det noget at sige?
Avatar billede mismis Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:19 #7
prøv at sende scenen til mig
info@trhlogos.dk

så kigge jer på det oki ?

MVH

  MIS
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:56 #8
ok takker!
Avatar billede mismis Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:07 #9
DU jeg skal lige have stage.lwo og lable.psd og lable alpha.psd du ellers kan jeg jo ikke kigge pådet

MVH
MIS
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:16 #10
Hovsa! Det er rigtigt, men du behøver vel kun stage.lwo(studio.lwo) - Flasken er også langsom til at render uden texturene...

Texturene på flasken er kun to etiketter

Du får lige studio.lwo
Avatar billede mismis Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:21 #11
definer lige lang tid
opløsning. antialising steps og rendertid ??

MIS
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:25 #12
Lige 2. sek...
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:29 #13
Når jeg render flasken slår jeg normalt reflection fra.

Opløsningen sætter jeg til 720x320 px.

Antialiasing til medium.

Jeg får da en render tid på 15,7 sek / billede...
Avatar billede mismis Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:32 #14
bortset fra at din flaske er 97 cm høj
NÆSTEN EN METER
så er det ok

OG 15 SEKUNTER ER IKKE MEGET FOR DET BILLEDE

jeg testede den selv og det tog 16 sekunter på p3 1giga her.

scenen hentet ind som jeg ik den af dig
det er fagtisk ret hurtig taget i betrakting af at du har både reflection og refraction

det er helt som det skal være og LANGT FRA LANGSOM.
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:34 #15
Men når jeg så slår reflection til så er det straks en anden sag...

180x80 px og medium antialiasing.

Render tid: Nærmest ukendt jeg vil skyde på en halv time - Det er lang tid når man drømmer om at animere det hele.

I skrivende stund er jeg ved at render, så jeg lige kan finde ud af hvor lang tid det egentlig tager...
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:45 #16
Ja hvis det tog 16 sek. med refraction slået til ville jeg være lykkelig... Men for kun 180x80 px uden reflection slået til tager det: 12 min og 30 sek.

Så skal jeg ca. gange med fire for at få render tiden på et billede med opløsningen 720x320 px

12,5 min * 4 = 50 min!!! / billede

Øv... Jeg skal lave ca. 750 billeder til en animation.

hm, jeg er nok nød til at droppe reflection.
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:46 #17
- hovsa \"uden\" skal lige erstattes med \"med\"
Avatar billede mismis Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:47 #18
jeg har fundet din fejl

og den ligger på dit inner surface af flasken

du har slet specularity og reflection til på dit INNER SURFACE
det skal du ikke

kun på yder surface

så det fra

slå reflection til i render panelet

og sidst men ikke mindst skal du gå tilbage i render panel og ændre Ray Recursion Limit til 6 istedet for 16

rendertid = 24 sek.

så er den skid slået.

MVH

MIS

Avatar billede eltempogigante Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:51 #19
OK TAKKER!!! DU ER MIN REDNINGS MAN!!!

Lav lige et svar så du kan få dine dine velfortjente point...
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:54 #20
Det virker sku!
Avatar billede mismis Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:55 #21
SVAR :) selvfølgelig virker det :)

MVH
MIS