Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CS demoer til avi.filer

I CS er det muligt at recorde en demo af spillet. Når du er færdig gemmer CS den selvfølgelig som sit eget format. Er det herefter muligt at konvertere den .dem fil der bliver lavet til en .avi fil i stedet ? Findes der et specielt program til at gøre det ? Eller er der nogen der har forslag til en brugbar løsning.
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:27 #1
Jeg ved ikke om man kan konvertere .dem format til avi... Men jeg ved man kan få nogle demoer i avi...

Du kunne \"optage\" at demoen kører...

en .dem fil indeholder kun info om spillersnes placering, handlingsForløb osv.. Det vil ikke blive noget du kan se, med mindre du har HL-enginene....

En live ScreenCapturer ville være et godt bud..
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:46 #2
Hmm... Jeg kan godt li din ide med screencapture. problemet er bare, hvis jeg selv sidder og spiller løber CPU\'en OG mit grafikkort nok hjem til sin mor. Jeg tror sgu ik den kan trække begge dele uden en del LAG i spillet :(.
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:48 #3
okey =/

Jeg ved det med at konventere det ikke vil virker...

Men som du siger, hvis du ikke har det vilde hardware, ville der nok opstå lidt lagproblemer.. de lag ville så blive optaget som en del af filmen... =/

Den er sq svær.. Men jeg ved det er blevet gjordt.
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:52 #4
jeg har hørt at man skulle kunne skille demoen ad til enkelt billeder, og derfra så med imageprogram lave det til AVI filer. Men det lyder ik ligefrem som nogen nem løsning.
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
06. oktober 2001 - 20:26 #5
hehe.... du kunne lave scr-shoot hele tiden og så klippe dem sammen til en avi-film =)

Det er faktisk muligt, men så skulle man have et program, der lavede 25 scr i sek.. De kommer så ud i bmp format.. 25*60 for 1 min. 1500*60 for en 45 min. det er 67500 scr for en demo... Hvis hvert bmp så fylder 2mb, så er det omkring 135000 mb scr som man skal lave om til avi.....
Avatar billede melieha Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:57 #6
I know how2 =) jeg skal nok lige finde det frem, men det kræver en del, og det bliver normalt med ca 10-15 fps, jeg har kun gjort det en gang, og jeg tror nok det kører bedre i hl1108 og cs13
Men jeg skal lige have uploaded filerne og sårnnoget
Avatar billede melieha Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:07 #7
Så det er ikke noget jeg stærkt kan anbefale, jeg har en demo af det hvis du vil se www.mELIeha.subnet.dk/oki.avi ca 1½mb så kan du se, men man bør nok også lave den i lidt mindre opløsning og det =) men, (nåja det var da jeg legede lidt med cs bugs) jeg kommer med løsningen snart
Avatar billede melieha Nybegynder
11. oktober 2001 - 17:15 #8
Og nåja, du starter med at lave en timedemo og sådan noget, det kommer til at fylde en stor slat indtil det er færdigt så fylder den ligesom en normal film, men 1-2gbs skal du nok have fri...
Avatar billede melieha Nybegynder
15. oktober 2001 - 17:20 #9
Hmm må sq desværre sige jeg ikke kan finde den diskette hvor jeg havde det på =( sorry
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
03. november 2001 - 15:51 #10
jeg fandt ud af det på dette link ...
http://hosted.dailyrush.dk/babe/demo.html

men tak for forslagene