Avatar billede carstenp Nybegynder
09. februar 2000 - 13:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Loginscript

Er der nogen der kan hjælpe med en logonscript der gemmer andres homedrive fra andre brugere. Altså så man kun kan se sit eget drev.
Avatar billede sjensen Nybegynder
09. februar 2000 - 22:06 #1
Gå ind i brugerstyring, vælg brugeren, og vælg profil. I boksen Hjemmemappe angiver du navnet på en mappe som den pågældende bruger så kommer til at bruge som sine hjemmemappe. Denne bruger er den eneste der kan bruge denne mappe idet han er den eneste der har adgang og fuld kontrol over den. Der er ingen andre der kan bruge den, ensige åbne den. Ikke engang administrator (uden at bruge "tag ejerskab")

Det er højest sandsynligt at denne mappe kommer til syne på det pågældende drev når andre brugerer ser hvilke dirs der ligger, men de kan ikke åbne den. Forsøg bliver afvist med "Adgang nægtet".

Hvis spørgsmålet går på at de andre brugere slet ikke må kunne se denne mappe (selvom de ikke kan komme ind i den) så skal du sætte attributterne for directoriet til hidden, Så burde den blive skjult.

sjensen
Avatar billede hanno Nybegynder
12. februar 2000 - 17:06 #2
Det du skal gøre. er at lave brugernes hjemmebibliotekers share om, så det f.eks hedder "bruger$". $ tegner skjuler drevet. derefter sætter du et $ tegn efter stien i usermanager... Sæt derefter rettigheder på de shares du opretter....

\\Hanno
Avatar billede hanno Nybegynder
18. februar 2000 - 17:48 #3
Hmmmmmm, har du prøvet ???
Avatar billede carstenp Nybegynder
19. februar 2000 - 10:08 #4
Ja jeg har prøvet, men det giver ikke helt den effekt jeg gerne vil have.
Jeg ved at der eksisterer nogle metoder der kan klare problemet. Det skulle foregå i et loginscript.
Avatar billede hanno Nybegynder
19. februar 2000 - 12:05 #5
Effekt ??

Brugerne kan ikke se nogle "homeshares"
Du tilslutter et skjult "Homeshare" i loginscriptet
Det er den eneste løsning på dit problem !

\\Hanno
Avatar billede carstenp Nybegynder
19. februar 2000 - 21:19 #6
ok jeg prøvet det igen. tak!
Avatar billede svein Nybegynder
18. august 2000 - 15:31 #7
Hej ,
På roden af Brugerdrevet har Administratorer og System Full Control og nedarves nedad.

Vi opretter manuelt et share for hver brugers hjemmedrev og giver \"Full Control\" på sharet til \"Authenticated Users\" og derefter sætter vi Tilladelser på brugernivå og rettighederne til
Administratorer og System arves.

Dermed opnår vi følgende:
Alle brugere kan kun se sit eget share. Vi har valgt at System skal have Full Control til alle brugeres hjemmedrev på grund af Backup!!!
Avatar billede carstenp Nybegynder
16. september 2000 - 14:55 #8
Det jeg gerne vil lave er et logonscript der tager sig af alle de forskellige detaljer omkring
home drive (mail) osv. således at man som bruger kun kan se sin eget mappe under et drevnavn.
Avatar billede carstenp Nybegynder
22. september 2000 - 19:35 #9
Jeg siger tak for alle indlæggene men jeg har ikke rigtigt fundet det jeg søger.
Jeg skal nok meddele hvis jeg finder den rette løsning.