Avatar billede btk Nybegynder
25. september 2001 - 17:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

login på exchange server

Vi bruger outlook 2000 op mod en exchange server, men da vi er flere der bruger den samme arbejdsstation vil vi gerne have outlook til at åbne den bruger der er logget på maskinen (win 2000)
Avatar billede tlaursen Nybegynder
26. september 2001 - 09:02 #1
Hvis i har jeres eget brugernavn til netværket, vil der under hver profil bluve oprettet en enkelt mail-profil. Alt i Alt det ligger i dit styresystem at det virker, når først Outlook er sat op en gang for hver bruger.

/Thorsten
Avatar billede btk Nybegynder
26. september 2001 - 09:14 #2
Vi har hvert vores brugernavn men jeg kan ikke se hvor outlook finder ud af hvem der er logget på, jeg kan godt opsætte outlook til at f.eks åbne min postkasse når jeg er på men næste gang, men logger jeg på med et andet brugerid kan den ikke åbne postkassen.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
26. september 2001 - 09:21 #3
Nej, fordi din mailkonto på exchange serveren er bundet op på dit brugernavn. Dvs. at det kun er bruger \"btk\" der har rettighed til at læse den post der er i postkasse \"btk\". Sådan er Exchange skruet sammen. Men er det ikke også det du gerne vil have, at de forskellige brugere har deres egen postkasse?

Det man kan gøre er at de forskellige brugere ligger i en gruppe og denne gruppe får logon rettigheder på de enkelte postkasser. Dette er noget der skal ske på Exchange serveren. Ikke den optimale løsning, men det kan dog lade sig gøre.
Avatar billede btk Nybegynder
26. november 2001 - 10:58 #4
er løst på anden måde
Avatar billede btk Nybegynder
20. februar 2003 - 18:28 #5
er løst