Avatar billede Bruno Nissen Novice
Oprettet i går kl. 10:18 Der er 37 kommentarer og
2 løsninger

MSI Vector kan ikke installere ny Windows 11

Efter jeg havde problemer med der dukkede nye ukendte faner op i Chrome og blev utrolig langsom til at skifte side og reagere på musen, valgte jeg at nulstille og gemme mine filer.
Da den så skulle starte sket der intet . Jeg hentede så en ny windows 11 ½til installation på usb og ændrede Bios til at boote på usb. men intet virkede.
Jeg står nu med en 17" pc med ene kraftig processor og masse af ram og ssd disk som ikke virker.
Hvordan får jeg den igang igen. Har skrevet til et MSI forum men intet svar derfra.  Eneste mulighed er at sende den til MSI  og betale en formue for at få den startet op igen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 11:01 #1
Hvordan er din SSD Disk formateret MBR Eller GPT ?  Og er du sikker på at den kan køre Windows 11? Ellers skal du bruge en USB med RUFUS Indstalleret!
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 11:10 #2
Måske skal du under Boot Device vælge UEFI: USB Disk?
https://ibb.co/wwJwmbS
Avatar billede Bruno Nissen Novice
Skrevet i går kl. 11:17 #3
Ved ikke om den er formateret MBR eller GPT,
Jeg skiftede til SSD disk hvor den var kopieret fra anden disk og har altid kørt med Windows 11
Avatar billede Bruno Nissen Novice
Skrevet i går kl. 11:24 #4
Den er indstillet til UEFI
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 11:25 #5
Hvem har installeret Windows 11 på den ? Hvor gammel er PC: ? I Nogle Computere skal du i BIOS aktivere UEFI!
Er det en kopi af det gamle Windows du har overført til din SSD?
Avatar billede Bruno Nissen Novice
Skrevet i går kl. 11:29 #6
Kan man ikke indstææe et billede af bios her.
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 11:37 #7
Jo Her:  men jeg vil faktisk hellere se din BOOT Manager! Med indsat USB:
https://da.imgbb.com/
Du skriver "Jeg skiftede til SSD disk hvor den var kopieret fra anden disk"
Hvis ja har jeg måske løsningen?
Avatar billede Bruno Nissen Novice
Skrevet i går kl. 11:43 #8
Jeg ville gerne oploade billede af Bios , men kan ikke se nogen steder hvor det kan tilføjes. Købt for ca 1 ½ år siden med windows 11. Den gamle ssd disk blev klonet til en større og monteret. Startede og kørte fint. For mig at se er den sat til boot 1 disk og bruger UEIF.
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 11:48 #9
Så skal du måske køre en reparation på disken Hvis du vil beholde dine programmer Fra den gamle disk!
Du skal nu Indsætte et USB Stik med Windows11 opsætning på og kør dette!
Trin 1 - 4
https://ibb.co/3kwD2Zv
Trin 5 - 8
https://ibb.co/D7mgs0q
Efter genstart! Klargøring.
https://ibb.co/RCsxCpR
Ps. De billeder jeg uploader er jo først indsat i et billed beandlings program gemt og derefter Uploadet!
Avatar billede Bruno Nissen Novice
Skrevet i går kl. 11:59 #10
Hvorfor køre rep.  da den virkede ok indtil jeg nulstillede med den skulle gemme mine filer ?
USB har en ny windows hentet fra Microsoft og ligger på usben som er indsat  når den burde burde på den.
Jeg har taget billede med mobil og overført til pc, men mangler et sted at trykke for at tilføje billedet i opslaget.
Håber det er forklaret så det kan forståes. :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 12:05 #11
Du skal jo gemme dit billede et sted i Stifinder hvor du kan indsætte det Trykke i linket start upload og så vælge billedet:!
Avatar billede Bruno Nissen Novice
Skrevet i går kl. 12:28 #12
Det er ikke nyt for mig og kender det udmærket.
Hvordan pokker indsætter jeg det her . Kan ikke se nogen steder hvor jeg indsætter linket eller uploader billedet.
Når billeder er i stifinder ser jeg ikke nogen mulighed for at trykke på et link.
Synes ellers jeg er nogenlunde bekendt med pc rep. men linket har jeg aldrig brugt , der har altid været mulighed for at trykke  på oploade billede.
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 12:39 #13
Som jeg skrev i #7  Så åbn det link jeg satte ind der!
https://da.imgbb.com/
Tryk på start Upload Så åbner den din Stifinder hvor du vælger billedet  Tryk så på
Upload så kan du kopiere linket eller trykke på kopier og derpå sætte linket ind her!
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 13:26 #14
Sådan et tilfældigt billede
https://ibb.co/QmC2BR8
Avatar billede Bruno Nissen Novice
Skrevet i går kl. 14:46 #15
Ok håber det lykkedes  https://ibb.co/M2QkXsN,
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 15:15 #16
Kan du flytte ned på  [UEFI] tryk så på F10  & yes
se om den starter op på dit USB Stik
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 15:20 #17
Og se om du kan flyttte #3  op til  #1
Avatar billede Bruno Nissen Novice
Skrevet i går kl. 16:35 #18
Det har jeg nu ændret med den vil stadig ikke boote på usb
Avatar billede Bruno Nissen Novice
Skrevet i går kl. 16:36 #19
UEFI  er ikke mulig at flytte eller aktivere, så det er kun i start rækkefølgen det var muligt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 16:39 #20
Er du helt sikker på at dit USB med Windows 11 er helt OK?
Avatar billede Bruno Nissen Novice
Skrevet i går kl. 16:48 #21
Det håber jeg da det er en helt ny kingston 64gb som ikke har været brugt til andet end at hente windows 11 . Formaterede den til NFTS
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 17:24 #22
Har du prøvet at starte den op på en anden PC:?  Og når den kommer så vidt at den spørger om du vil installere så sig nej. Hvis den kommer så vidt så er den sikkert i orden. Skulle i stifinder gerne se sådant ud!
https://ibb.co/0mq4qVt
Avatar billede Bruno Nissen Novice
Skrevet i går kl. 17:37 #23
Nej det har jeg ikke, men forsøgt med en anden formateret USB som heller ikke vil boote.
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 17:48 #24
Du svarede ikke på om den så ud som på billedet?
Så prøv når du er i bios at trykke F9 & Yes når detter er gjort så tryk på F10  & Yes
Dette stiller PC: I Optimal tilstand!
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 17:48 #25
Bruger du media creation tool til at oprette USB pinden?
Avatar billede Bruno Nissen Novice
Skrevet i går kl. 18:41 #26
Nej heltet direkte fra Microsoft og gemt på usb
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 18:48 #27
Ser den ud i stifinder som jeg viste i  #22 & Her
https://ibb.co/0mq4qVt
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i går kl. 18:59 #28
Avatar billede Bruno Nissen Novice
Skrevet i går kl. 19:03 #29
Hentede Media Creation Tool og installerede på USB men når den er færdig melder den fejl af ukendte årsag.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 19:04 #30
Man får ikke boot på .iso filen ved at kopiere den ind på USB pinden. Usb pind skal klargøres til at bootes fra. Det er det som værktøjet gør. Du kan gøre din .iso boot bar med et program der hedder Rufus.  Med nyere pc skal den være uefi og gpt som poko1 har forklaret.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 19:05 #31
Ah ser nu de fine billeder poko1 har lagt.  Følg dette👍
Avatar billede Bruno Nissen Novice
Skrevet i går kl. 19:32 #32
Ser ud til at fejlen var jeg ikke brugte creation media tool  så nu booter og installere den.  Takker for hjælpen og vejledning
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i dag kl. 07:45 #33
Velbekomme.
Husk at markere det/de indlæg som bidrog med løsningen til at du fik det til at virke.
God weekend 😊
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i dag kl. 08:29 #34
Hol dog helt kæft hvor flot hvis du havde læst og set mine indlæg fra starten så havde du haft løsningen inden vi var kommet længere end ti #15
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i dag kl. 12:27 #35
Nej der var ikke nogen løsning på de første 15 indlæg føler jeg da iso var copy pastet på usb.

Men jeg vil da give poko1 ret i at han også har bidraget med en løsning på problemet.

Du bør også markere #28 og #20 som løsning da du oprettede mediet forkert, og poko1 viste hvordan det skulle laves.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i dag kl. 12:29 #36
Fjern løsning på #33 og giv poko1 de to jeg skrev i #35.
Ret skal være ret. Vi hjælper hinanden herinde og alle der bidrager bør få deres belønning
På forhånd tak Bruno.
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i dag kl. 13:27 #37
#35 Det er ikke fordi han markerede dit svar jeg svarer opgivende men allerede hvor jeg beder ham om at køre en reparation kunne han jo have svaret at han ikke kunne kome så langt? derefter spurgte jeg om billeder og han vidste ikke hvordan! og så fik han linket 2 gange, hvor han fortalte at det kendte han nok! Og alligevel måtte jeg lave en billed forklaring, om hvordan man uploade dem? derpå havde jeg mistanken om at hans USB ikke virkede og bad igen om dokumentation, hvilket udeblev trods flere opfordringer der om  allerede der var jeg i tvivl om der var et installationsmedie på USB: Men hvad han er nok medskyldig i at jeg mister lysten til at hjælpe andre! Jeg har trods alt været med siden begyndelsen af 1980´erne me MicroSoft.Disk Operativ System. MS-DOS:
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet for 58 minutter siden #38
#37 Det ved jeg du har Poko1, og derfor jeg også opfordrer spørger til at du får kredit for det arbejde du lægger i dine indlæg.
Jeg kan ikke fremtvinge noget men håber blot at det bliver rettet af spørger 😊
#33 er jo ej heller en løsning for tråden her, og derfor jeg ønsker det ændret så du får kredit for specielt de to indlæg jeg mener burde have været krydset af også 😊.
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet for 23 minutter siden #39
Disse trin er noget jeg har fra Toppen af Microsoft! Og det kan under alle omstændigheder ikke gøre nogen som helst skade på styresystemet! Jeg kender privat Cecilie som var tidligere Marketings cheff hos Microsoft:
Trin 1 - 4
https://ibb.co/3kwD2Zv

Trin 5 - 8
https://ibb.co/D7mgs0q

Efter genstart! Klargøring. Kommer du så vidt er du på rette spor!
Og redet er hvad reddes kan!
https://ibb.co/rGQcWr3