Avatar billede densortehingst Seniormester
24. juli 2024 - 10:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Adobe til excel

Jeg har en ganske almindelig faktura i pdf fortmat, som jeg abner med adobe reader. I dokumentet står der noglæe oplysninger og at jeg skal betale 123.45 kr.
Jeg vil gerne kopiere dette beløb ind i et standard regneark - bare ved ctrl+c. Når jeg gørt det, så får jeg bare en mase special tegn. Det samme sker, hvis jeg kopierer det ind i notepad elller word.
Kan det passe, at man ikke kan kopiere fra adobe til office??? Jeg er ikke interesseret i at købe en licens til 2000 kr om året :)
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
24. juli 2024 - 18:39 #1
hvad vis du marker beløbet og sætter cursoren på beløbet og højrekliker og vælger kopier
Avatar billede densortehingst Seniormester
24. juli 2024 - 19:02 #2
Så får jeg stadig specialtegn.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2024 - 19:31 #3
Find en freeware pdf-læser, og brug den.
Som sådanne, så kan du åbne den med Edge browser, og derfra kopiere teksten uden videre.
Avatar billede densortehingst Seniormester
24. juli 2024 - 19:45 #4
Har prøvet den med Edge, men det virkede ikke :( Prøver at finde en freeware på nettet
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2024 - 22:14 #5
Alternativt, så lav et skærmdump, og gem billedet i excel sammen med indtastede data.
Avatar billede kurtba Ekspert
24. juli 2024 - 22:49 #6
Hvis du har word på din pc, kan du åbne dit pdf dokument der. Så konverteres det til alm. tekst, hvorefter du burde kunne kopiere tallet ud i rigtigt format.
Alternativt - installer Foxit pdf reader (gratis).
I home menuens 2 punkt fra venstre - et T med teksten Select. Tryk på det og marker det du vil kopiere, så kan du direkte sætte det ind, hvor du vil.
Avatar billede supportsiden Professor
Skrevet i går kl. 06:58 #7
PDF24 "kan nærmest alt", er gratis og har bl.a. er OCR funktion
https://www.pdf24.org/en/
Avatar billede densortehingst Seniormester
Skrevet i går kl. 08:12 #8
Mange tak for jeres svar og forslag.
Jeg er nået til den løsning, at jeg giver op. Der må være en eller anden form for kryptering af dokumentet (GDPR??). Uanset hvad jeg bruger, så kan den ikke læse fra dokumentet.
Jeg har ikke problemet, hvis jeg bare laver et worddokument og gemmer det som PDF.
Avatar billede kurtba Ekspert
Skrevet i går kl. 23:32 #9
Hvis ikke det er noget hemmeligt, kunne det være sjovt, hvis du ville lægge dokumentet ud på nettet, så vi andre kunne prøve at "lege" med det og se, om vi kan gennemskue, hvad problemet med det er.
Lyder lidt mærkeligt, hvis det skulle være krypteret, for det er jo normalt noget man gør for at skjule indholdet, og det er jo ikke skjult.