Avatar billede visto Professor
23. april 2023 - 22:30 Der er 5 kommentarer

Ændre højde af diagram

Et diagram, der ligger som selvstændigt faneblad, har pludselig ændret højde, så nogle elementer ikke kan ses. Jeg kan ikke ændre diagrammets størrelse via Formatér diagramområde > Størrelse, hvor alle felter, herunder Højde, er grå og ikke kan ændres. "Håndtagene", som man normalt kan bruge til at ændre størrelser med, virker heller ikke. M.a.o. diagrammets størrelsen er låst. Arket med diagrammet er ikke beskyttet.

Hvordan mindsker jeg højden på diagrammet?
Avatar billede visto Professor
23. april 2023 - 22:31 #1
Jeg bruger Excel 2013.
Avatar billede visto Professor
23. april 2023 - 22:42 #2
Jeg har fundet en praktisk løsning, som er acceptabel: Vis > Zoom > ændre procenten i Brugerdefineret.
Jeg kunne alligevel godt tænke mig at vide, hvorfor man ikke kan ændre diagrammets dimensioner mere fleksibelt end ved at zoome ind eller ud.
Avatar billede visto Professor
24. april 2023 - 17:54 #4
#3
Ændringer af min/max på akserne handler kun om hvilket talområde diagrammet viser - hvis vi snakker om det samme - det ændrer ikke dimensionerne.

I den tråd, du henviser til, gøres det klart, at man efter Excel 2010 ikke kan ændre digrammets størrelse, når det befinder sig på et "dedikeret" ark.
Der kommer i tråden et forslag om at vælge standardprinter - lyder mærkeligt, men det ændrer noget. Med eller uden dette, er løsningen med blot at justere zoom-graden acceptabelt brugbar.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
24. april 2023 - 20:12 #5
Ellers må du uploade en fil til Dropbox. Det er svært at foreslå noget ellers.