Avatar billede migthy Praktikant
13. januar 2023 - 13:45 Der er 5 kommentarer

farve en celle rød hvis teksten i cellen ændres

hvis man nu har et stort regneark med en vagtplan i og man ønsker at en celle bliver fravet rød hvis der ændres i teksten i cellen
eks.
i celle A2 står der Fnet hvis denne tekst ændres eller fjernes skal cellen blive Rød
kan det lade sige gøre ?
Avatar billede jens48 Ekspert
13. januar 2023 - 14:25 #1
Højreklik på fanebladet og sæt denne makro ind under koder:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A1:B100")) Is Nothing Then ' her vælges område der skal kunne farves rød
With Selection.Font
  .Color = -16776961
End With
End If
End Sub
Avatar billede Jan K Ekspert
13. januar 2023 - 14:37 #2
Bortset fra, at den også bliver rød, hvis der skrives noget i en tom celle i området.
Avatar billede migthy Praktikant
13. januar 2023 - 14:56 #3
hmmm er sku nok lidt rusten i VBA da jeg ikke lige kan få den til at virke
det gør ikke noget de farvere hvis der skrives i en tom celle da det også er en ændring
alle ændringer skal kunne ses tydelige. så man har et overblik hvis der ændres i  en celle på hele arket håber det giver mening
Avatar billede jens48 Ekspert
13. januar 2023 - 15:05 #4
Husk at arket skal gemmes med makro (.xlsm)
Avatar billede store-morten Ekspert
13. januar 2023 - 15:33 #5
Måske med Betinget formatering.

Oprettet i A2
Kopieret til A6 med format pensel.

Der skelnes ikke mellem store/små bogstaver.

https://www.dropbox.com/s/62n78vgjgz6uypp/test%20farv%20celler.xlsx?dl=0