Avatar billede barth Professor
13. maj 2022 - 10:32 Der er 16 kommentarer

Outlook 2019 trash mappen

I min outlook har jeg en spam og en trash mappe.
Jeg kan ikke helt finde ud af forskellen.
I spam mappen er jeg sikker på kommer mine uønskede mails, selv om jeg synes der kommer lidt rigeligt.
Jeg ved ikke hvad det er der kommer i trash mappen. Men jeg synes det er upraktisk med begge mapper.
Kan I hjælpe - som sædvanlig :)
Avatar billede INK Ekspert
13. maj 2022 - 11:54 #1
Trash er vel det vi kalder papirkurven på dansk. Spam er den mappe, som uønsket mail lander i efter de regler du har opsat. Almindeligvis checker man spam mappen, for at overbevise sig om, at der ikke er kommet en mail deri ved en fejltagelse. Derefter sletter man indholdet af spammappen. Papirkurven tømmer du efter behov.
Avatar billede barth Professor
13. maj 2022 - 12:06 #2
Hej Ink. Det er det der er problemet. Trash er IKKE slettet post. Det har jeg en mappe der hedder, og der er den slettede post. Den er ikke i trash,
Men det sjove er, at i min kones Outlook er det sådan.
Men som sagt ved jeg ikke hvad det er der kommer i min trash.
Jeg er enig i din beskrivelse af spam. .
Avatar billede INK Ekspert
13. maj 2022 - 13:29 #3
Gætter på din mail er sat op med en IMAP konto? De mapper, der ligger på serveren synkroniseres så til dit mailprogram. Hvis der i forvejen ligger en papirkurv, så afhænger det af sprogopsætning om der dannes 2 mapper.
Avatar billede barth Professor
13. maj 2022 - 14:31 #4
Hej Ink. Tak. Kan jeg gøre noget ved det? Min mail er sat op med IMAP,
Avatar billede INK Ekspert
13. maj 2022 - 14:49 #5
Gå i webmail på din konto og sæt den til dansk ligesom dit mailprogram. Mapperne i mailprogrammet og på serveren skal nu hedde det samme. Evt. Overskydende mapper kan slettes i mailprogrammet.  IMAP opsætning spejler det fra serveren til dit mailprogram.
Avatar billede barth Professor
13. maj 2022 - 15:12 #6
Men kan jeg der slette mappen trash? Ellers får jeg vel ikke noget ud af det??
Avatar billede barth Professor
13. maj 2022 - 15:16 #7
I webmail under mappen er mappen trash der ikke??
Avatar billede INK Ekspert
13. maj 2022 - 17:14 #8
Har du flere mailkonti i dit mailprogram (Outlook 2019) ? Hvilken mail har du? Google, Outlook eller ?
Hvis du kun har én konto, så kan du slette de overskydende mapper i Outlook.
Avatar billede barth Professor
13. maj 2022 - 17:28 #9
Jeg har Outlook, og jeg kan ikke slette trash mappen ??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. maj 2022 - 17:38 #10
Avatar billede barth Professor
16. maj 2022 - 11:05 #11
Hej Ole.
Det vil jeg prøve.
Jeg ved ikke, hvad dette betyder: ??
Løbe.Outlook.exe /resetfolders
Løbe.Outlook.exe /resetfoldernames
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. maj 2022 - 12:25 #12
Kør.... Evt fra en kommando prompt

Outlook skal startes op med argumentet /resetfoldernames
Avatar billede barth Professor
16. maj 2022 - 12:45 #13
Jeg er meget ked af det. Men jeg forstår simpelthen ikke. Hvordan gør jeg det?

Bekalger. Men jeg er ikke SÅ meget inde i de ting.
Avatar billede falster Ekspert
16. maj 2022 - 14:19 #14
Nok således, men erstat "Office11" med din version.
Avatar billede falster Ekspert
16. maj 2022 - 14:20 #15
Avatar billede barth Professor
16. maj 2022 - 14:32 #16
Hej Falster.

Tusind tak. Det ser ud til at være til at gå til.
Jeg prøver, når jeg får tid.