Avatar billede Skovly Praktikant
01. juli 2021 - 14:01 Der er 5 kommentarer

Kernel power 41 crash

Ved ikke om dette er den rette kategori.

Har nu oplevet af min pc crasher for tredje gang - det eneste der dukker op i logbogen er kernel power 41 som kritisk. Dog først for nyligt at den er begyndt at crashe grundet det. Har prøvet at følge en guide på nettet. Med at skulle repair corrupted filer. Dertil har jeg sat den til “høj ydeevne” under strøm.
hvilket ikke har virket mere end et par dage tops. Skærmene går i sort eller en eller anden farve.
Sker også kun hvis netop hvis det er noget GPU krævende altså spil.
Er det tegn på at der er noget som er ved at brænde sammmen? Eller vil sådan noget som en ren geninstallering måske hjælpe på dette?
da jeg på nuværende tidspunkt ikke har pengene til en ny computer ser jeg helst at prøve og troubleshoote og muligvis få fikset fejlen der gør at det hele crasher når man spiller.
tak for jeres tid og forhåbenligt forslag til at forstå og fikse problemet

Hilsen
Daniel
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. juli 2021 - 15:22 #1
Prøv at gå til enhedshåndteringen se om alle driverne er på plads og iorden?
https://ibb.co/DQyZGB1
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. juli 2021 - 15:26 #2
Ellers prøv at Køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på WindowsTasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind

DISM /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Det tager en smule tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2021 - 16:20 #3
Tjek din pc for varme. https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Kernel 41 er typisk en betegnelse for at computer lukkede uventet ned.
Avatar billede Skovly Praktikant
01. juli 2021 - 16:42 #4
Mange tak skriver lige når jeg får kigget på det.
Avatar billede milter Ekspert
01. juli 2021 - 17:04 #5
Nogle har løst Kernel 41-problemet ved at pille RAM-blokke og grafikkort ud og rense kontaktfladerne. Det skal gøres med strømstikket fjernet fra computeren.