Avatar billede Rattle897 Praktikant
28. december 2020 - 20:04 Der er 3 kommentarer

God PC?

Hej,

Overvejer at bygge min egen PC. Men ville lige forhøre mig eksperterne inden jeg foretager køb af komponenter. Overvejer følgende komponenter i PC'en. Det skal primært bruges til gaming og programmering.

Ryzen 9 3900X
ASUS prime B550
MSI Ventus RTX 3070 3 x 8GB
16GB Ram fra Corsair 3600 MHz
1TB Intel 660p NVME M.2 SSD

De bedste hilsner!
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. december 2020 - 21:51 #1
Jeg har ikke så meget forstand på komponenterne, men vil alligevel bidrage med en bemærkning, nemlig at du skal sørge for at kabinettet ikke er alt for lille. Hvis du som tiden går tænker på at skifte f.eks. grafikkortet, installere en større CPU køler eller et nyt motherboard, er det en god ting at der er plads. Yderligere kan varmen også bedre komme væk. Du skriver gaming, og dette kan godt bevirke at komponenterne bliver meget varm, og derfor kræver rigtig gode muligheder for varmeafledning.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. december 2020 - 12:45 #2
Avatar billede kurtba Ekspert
29. december 2020 - 21:19 #3
Når du nu vil bruge så mange penge på en pc, har du så slet ikke overvejet at købe en, som er samlet. Så er man fri for at risikere at skulle bruge resourcer på at finde ud af, hvorfor det evt. ikke virker. Min erfaring er efterhånden også sådan, at der ikke er meget at spare ved at samle selv.
Se f.eks. hvad de har hos topdata.dk, mmvision.dk samt flere som er kendt for at lave gode gaming pc.er til rimelige penge.
Når du har valgt udstyr i den klasse, som du har, så er det jo svært for os andre at sige andet end nå!  Jeg kender ikke lige en pc med denne sammensætning, men jeg ville blive forbavset, hvis ikke det skulle ende godt. Går selvfølgelig ud fra, at du har kontrolleret at tingene passer sammen.